DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Már az első futamra fejleszteni fog a McLaren

Rögtön az év első versenyén újdonságokkal jelenhet meg a wokingi alakulat. A McLaren az idei esztendőben egy új filozófia mentén halad majd, így pedig kevesebb pótalkatrésszel dolgoznak majd.

A korábbiakhoz képest egészen más hozzáállással kezdi meg a 2022-es szezont a McLaren. Piers Thynne, a McLaren F1 operációs igazgatója nemrég arról számolt be, hogy igyekeznek előrébb hozni a fejlesztéseket, az alkatrészek számát pedig kevesebb lesz, mint eddig. Ezt részben a költségcsökkentésre hivatkozva teszik mostantól.

„Tudjuk, hogy a teljesítmény az első futamon kritikusan fontos lesz, ezért már erre a versenyre is egy frissítési csomagot fogunk szállítani, de várhatóan még sokkal több minden fog következni a továbbiakban. Az egyik ok, amiért ilyen óvatosan bánunk a készletekkel, hogy fejleszteni akarjuk az autót. Nem nyerhetünk díjat azért, mert az első versenyen hat padlólemezt és hat első szárnyat hoztunk. Idén tehát finoman eltérő megközelítést fogunk alkalmazni, így biztosítani tudjuk, hogy a gyártási kapacitás a rendelkezésünkre álljon, és reagálni tudunk majd az aerodinamikai fejlődésre. Ez lesz a siker kulcsa idén” – mondta a szakember a csapat hivatalos oldalán közzétett interjúban.



„Abszolút arra törekszünk, hogy minél később és a lehető legkevesebb készlettel rendelkezzünk, mert ezzel már az elején lehetőségünk van a fejlesztésekre. A program felépítése alapvetően más az új modell esetében. Nehezebb és ha figyelembe vesszük a költségcsökkentés okozta korlátokat a jelentős mérnöki és gyártási kihívások mellett, akkor igazán nagyszerű csapatmunkára, összpontosításra, valamint kiváló együttműködésre lesz szükség. Az embereink által nyújtott minőségére támaszkodunk, amikor nehéz dolgunk van. Szerencsések vagyunk, mert az embereink páratlanok” – folytatta.

Thynne elmondta, hogy a kevesebb pótalkatrész gyártására vonatkozó döntést muszáj volt meghozniuk, ugyanakkor leszögezte, a csapatnál soha nem lesz hiány az alkatrészekből.

„Kevesebb alkatrészünk lesz az MCL36-hoz, így lesz hely a költségvetésben a nagyobb teljesítmény eléréséhez. Soha nem lesz túl kevés belőlük erre mindig figyelni fogunk, de ahol a múltban öt vagy hat alkatrészt gyártottunk volna, ott most csak ötöt készítünk. Ahol egy alkatrészből többféle lehetőség is felmerül, ott fontolóra vesszük a dolgokat, együttműködünk a versenymérnökökkel, aztán olyanokat hozunk, melyeket biztosan használni akarnak, nem pedig olyanokat, amelyeket csak használni szeretnének. Minden font számít, szóval meg kell győződnünk arról, hogy bölcsen költünk” – tette hozzá.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: