DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 20. péntek
F1

Verstappen: Nincs harag a versenyfelügyelőkkel

Az idényzáró óta a Mercedes képtelen megemészteni Michael Masi és a versenybírák döntését a biztonsági autós elengedésről. Pedig Verstappen rámutatott, korábban is történt ilyen.

Mindenkiben a szezonzáró utolsó néhány köre maradt meg, amikor is a Lewis Hamilton és Max Verstappen között eredetileg haladó több lekörözött autót is elengedték, hogy visszavehessék a körüket. Ugyanakkor még nem zárkóztak fel a sor végére, amikor zöld jelzéssel elengedték a mezőnyt a hajrára, ami végül a világbajnoki címet is eldöntötte.

Ezt sérelmezte és sérelmezi a mai napig annyira a Mercedes istálló és csapatfőnöke, Toto Wolff, aki a hírek szerint igyekszik minden követ megmozgatni, hogy Michael Masi versenyigazgatót elmozdíthassa a helyéről. Pedig a tavalyi évben, Azerbajdzsánban történt hasonló eset, ami ugyanezt a mintát követte, akkor senki nem tiltakozott.

Verstappent egyébként Monzától kezdve igen sűrűn kezdték büntetgetni a versenyfelügyelők, ezek között akadt néhány vitatható eset is. Ennek ellenére nem neheztel az FIA-ra, ebben valószínűleg az is benne van, hogy végül csak sikerült megkaparintania a világbajnoki címet.

Néha számára kedvező, néha kedvezőtlen döntés született, de összességében nincs harag


„Összességében elmondhatom, hogy évközben is egészen jó viszonyt ápoltam a versenyfelügyelőkkel, nem volt harag köztünk, amikor találkoztunk és most sincs bennem tüske. A többi istállóhoz hasonlóan mi is folyamatosan kerestük a lehetőséget, miben és hogyan tudnánk a legnagyobb mértékben javulni a szezonban. Az pedig természetes, hogy ilyenkor mindig mindent alaposan átnéznek” – ecsetelte véleményét Verstappen a Motorsport-Total.com szakoldalnak.

„A zárófutam utolsó körei? Nem sokkal korábban, Bakuban ugyanez történt. Nyikita Mazepin köztünk haladt, mint lekörözött, de elengedték őt egyedül. Számomra teljesen normális, hogy ez zajlott. Talán a legtöbb ember nem is emlékszik erre az esetre, pedig látjuk, megtörtént nem sokkal korábban.”

A történet vége is hasonló lett, Mazepin Haas-Ferrariját elengedték a (Stroll balesete miatt beküldött) biztonsági autó (és Verstappen) mögül, ám a versenyt még azelőtt újraindították zöld jelzéssel, hogy az orosz pilóta körbeért és beállhatott volna a sor végére. A hajrában pedig egyetlen körre indították újra a futamot, amikor Lewis Hamilton meg is próbálta kifékezni az élen álló Sergio Perezt, ám a brit csúnyán elmérte a féktávot és nemhogy a második helyet elvesztette volna, de még a pontszerző zónából is kicsúszott.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: