A költségvetési sapka és az új szabályok bevezetése utáni minél hatékonyabb fejlesztésben is óriási előnyt jelenthet, amennyiben a feladatokat meg lehet osztani egy fiókcsapattal, vagy a gyártó erőforrásait használó partneristállóval. Ilyen téren az Alpine ismét gondba kerülhet, mivel 2021 óta egyedül használnak Renault-motorokat és a többi istálló más gyártókkal működik együtt.
Az Alpine már bő egy évvel ezelőtt kijelentette, hogy nem kívánja túl komolyan venni a 2021-es évet, inkább az anyagi és emberi forrásait az évad elejétől szinte teljes egészében a 2022-es, komoly ráncfelvarráson átesett versenyautójuk fejlesztésére fordítaná. Ez így is történt, de a partnercsapatok hiánya könnyen lehet, hogy idén is nagyon meglátszik majd.
A Red Bull már bő másfél évtizede szoros (és egyre szorosabb) együttműködésben van fiókcsapatával, az eredetileg Toro Rosso néven indított AlphaTaurival. A Mercedesnél nyilvánvalóan szoros a kötelék az Aston Martinnal, míg a Ferrari a Haasszal és az Alfa Romeóval dolgozik össze. Erről beszélt még távozása előtt Marcin Budkowski.
Valamennyire talán a Williams és a McLaren dolgozik függetlenül a gyártóktól, az Alpine-nak pedig nincs is nagyon más lehetősége. „A partnercsapatokkal való együttműködés, akár legális, akár illegális formában valósul meg az istállók között, kétségtelen, hogy óriási előnnyel jár. Amennyiben egy éven át ilyen típusú összedolgozás valósulhat meg, az már 2022-ben is kifizetődik mindkét fél számára” – ecsetelte véleményét Budkowski a Formulapassion.it hasábjain.
„Nem lehet tudni, más istállók gyáraiban mi zajlik, nem tudni, hogyan tudja ellenőrizni a korlátozások betartását az FIA. Az Alpine minden más gárdától függetlenül dolgozik, nincs semmi lehetőség arra, hogy jótékonyan megosszák egymással adataikat egy másik csapattal, ez ugyanis a saját érdekeiket ugyanúgy sértené” – tette hozzá a szakember.