Még el sem indult a teljesen átváltoztatott, új aerodinamikai szabályokkal a 2022-es szezon, a Ferrari szakembere már azért panaszkodik, hogy így talán túlságosan is összerázódik a mezőny. A mérnököknek ugyanis annyira részletesen megadták az apróbb kötelező adatokat is, hogy nézzen ki az új versenyautó, hogy így nehéz lesz bármilyen furfangos mérnöki megoldást kitalálni.
„Egyértelműen jóval kisebb a szabadság, a mozgástér. Mindannyian izgatottan várjuk a kezdést, mert minden teljesen átváltozhat ebben a szezonban. Hogy mennyire fognak egymástól különbözni az autók? Hát, ezt még meg kell néznünk. Amikor először pályára gurulunk, valószínűleg elég különbség lesz ahhoz, hogy mindannyian elégedettek legyünk” – ecsetelte véleményét Laurent Mekies.
„De 2023 kezdetén alaposan meg kellene vizsgálni, hogy megvannak-e ezek a különbségek és maradt-e még elég mozgástér a csapatok számára, hogy továbbra se legyünk teljesen egyformák. Egyértelműen nehezebb lesz megtalálni a legmegfelelőbb egyensúlyt, valamint az alacsony és nagysebességű pályaszakaszokra való beállításokat.”
„Azt is érdekes lesz megnézni, mennyire befolyásolja majd ez a változtatás az egyes pilóták teljesítményét. A múltban többször is tapasztalhattunk olyat, hogy egy versenyző kiemelkedően jól teljesített bizonyos szabályokkal, ám amikor ezek megváltoztak, vagy éppen más gumikon kellett versenyezni, szenvedni kezdett” – tette hozzá Mekies.