A 2021-es szezon mostanra beírta magát a történelemkönyvekbe, Michael Masi ép ésszel megúszta az ellene folyó „hadjáratot”, a világbajnok átvette a trófeát, a kedélyek pedig kissé elcsitultak. Beköszöntött az új év, így éppen itt volt az ideje, hogy minden figyelem a 2022-es szezonra szegeződjön, amely amellett, hogy szabályváltoztatásokat hoz magával, hanem új abroncsokat is. Előbbiek feltehetőleg közelebb hozzák majd egymáshoz a mezőnyt, valamint előmozdítják a gyakoribb és természetesebb kerék a kerék elleni versenyzést. Épp kapóra jöttek a változtatások a Pirellinek is, akik az eddigi 13 hüvelykes abroncsokat 18 hüvelyesekre cserélik ettől az évtől.
Az Abu Dhabi szezonzárót követően Charles Leclerc kíváncsian várta, milyenek lesznek az új Pirelli-keverékek, ezért a szezon utáni teszteken ki is próbálta őket. „Eléggé más. Az autó alapvetően alkalmazkodik a nagyobb keverékekhez, de ettől függetlenül ez olyan, mint a 2019-es autó” – mondta a monacói, miután 87 kört tett meg a Ferrari „öszvérautójával” a teszteken. „Szóval nagyon más lesz, de szerintem ezt csak akkor tudjuk meg igazán, amikor az igazi 2022-es autót a pályára küldjük, valamint megtaláljuk a szimulátor és a valóság közötti összefüggést.”
Az új Pirelli-abroncsok oldalfala is kisebb, mint elődjéé, ami Leclerc szerint még nagyobb kihívás elé állítja majd a versenyzőket a következő szezonban. Úgy fogalmazott, trükkössé teszi a vezetést. „Nekünk, pilótáknak ez kihívást jelent, és úgy gondolom, jövőre még nagyobb kihívás lesz majd ezeket az autókat vezetni” – jegyezte meg, majd hozzátette: hideg körülmények között különösen jónak tűnik az autó. Mint mondta, ezúttal vélhetően nagyobb időablak áll majd rendelkezésükre a munkához.
Leclerc megjegyzései nagyjából megegyeznek Lando Norris gondolataival, aki szerint a versenyzőknek alakítaniuk kell vezetési stílusukon, hogy a legjobb teljesítményt tudják elérni a 2022-es szezonban. Nem mindenki van azonban ezen a véleményen. Az Alfa Romeo új pilótája, Valtteri Bottas nem tapasztalt túl sok különbséget az idei és a jövő évi autók között, amikor a Mercedes és az Alfa Romeo szimulátorával tesztelt.
Bárhogy is lesz, egy biztos: a Ferrari bízik benne, hogy még a tavalyinál is versenyképesebbek lesznek, és ettől bizony a többi istálló is tart. Sokan hangot adtak aggodalmaiknak, köztük Christian Horner és Toto Wolff is.