DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Mazepin: Az elejétől mondtam, hogy az autó a rossz és nem én

Az újonc orosz úgy érzi, jogtalanul hibáztatták a rengeteg megperdülésért és autótörésért. Az első perctől megmondta, hogy valami nem oké az autóval és úgy érzi, ez be is bizonyosodott.

A korai botladozásokat mind Mick Schumacher, mind Nyikita Mazepin részéről a csapat és a közvélemény is egyszerűen annak tudta be, hogy újoncok, feszegetik a határokat és túl sokszor át is lépik a tanulási folyamat során. Mazepinre kiemelten negatívan figyeltek oda, különösen az első futamokon mutatott rengeteg megforgása és autótörése miatt a Mazespin becenevet kapta.

Az orosz utólag is mossa kezeit és azt gondolja, ő előre megmondta, hogy valami alapvető gond van a versenygéppel, az istálló azonban erre csak az ötödik futam körül kezdett ráébredni. A Haas pedig 2016-os indulása óta először pont nélkül maradt egy teljes szezonban, erre azonban már az évkezdés előtt is lehetett számítani.

„Az első szabadedzéstől kezdve teljesen biztos voltam abban, hogy jól érzem, amit érzek, folyamatosan a rádión keresztül is panaszkodtam. Mindig is azt állítottam, hogy volt egy autó, amit vezettem a bahreini teszten és aztán vezettem egy teljesen másik versenyautót a hétvégén, amely megállás nélkül produkálta az ismeretlen eredetű hibákat” – mondta el véleményét Nyikita Mazepin a Motorsport-Magazin.com szakoldalnak.

Mazepin úgy véli, az élet őt igazolta, az autóval volt a hiba és nem a pilótával a Haasnál


„Azonnal mondtam, hogy valami nagyon nincs rendben az autóval. Sajnos azonban a csapat számára el kellett telnie vagy öt futamnak, mire hittek nekünk, hogy valami nagyobb tervezési hiba történt és egészen mással kell próbálkoznunk, nem azért hibázunk ennyit, mert újoncok vagyunk.”

„Kezdtünk is átállni valami másra, ami papíron lassabb, de jóval kiszámíthatóbb vezetést tesz lehetővé, így végső soron gyorsabbak is lettünk. A Mazespin becenév? Őszintén szólva eddigi életem során sosem foglalkoztam valami sokat azzal, ha időnként megperdültem. Szerintem pályafutásom során több ezerszer megforogtam már… ahogy bármelyik másik versenyző is. Csak ez mondjuk a Formula-4-ben, F3-ban és F2-ben jóval természetesebb. A megpörgés mindig jobb, mint összetörni az autót! Tény, emiatt rám sokkal nagyobb figyelem irányult.”

„Továbbra is azt mondom, jobb ötször megforogni, minthogy egyszer ripityára törni az autót és milliós kárt okozni ezzel. Ha pedig az ember mindig csak az utolsó helyeken harcolhat, akkor is egy szebb jövőben reménykedik, hogy hamarosan gyorsabb és jobb lesz az autó. Emiatt nem is ezért az évért versenyeztem, hanem már a következőért” – tette hozzá az újonc orosz pilóta.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: