DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Marko: Miért ne lehetne egy 17 éves az F1-ben?

Max Verstappen egészen fiatalon, 17 évesen már teljes szezont teljesített a száguldó cirkuszban. A Red Bull főtanácsadója jó néven venné, ha az ezt korlátozó szabály nem lenne életben.

Bár sokan tartottak tőle, hogy tizenhét esztendősen túl fiatal lesz még a Formula-1-hez Max Verstappen, de a kétkedőkre alaposan rácáfolt az ifjú holland. Egyrészt pokoli sebességével, másrészt életkorához képest mutatott érettségével. Egy-két nagyobb karambolt leszámítva kifejezetten remek teljesítményt nyújtott 2015-ben a Toro Rosso színeiben és alig egy év múlva már az anyacsapat szerződtette.

Ezért lehet, hogy Max Verstappen már a hetedik szezonját zárta a száguldó cirkuszban, mégis még mindig csak huszonöt esztendős. De ha valamelyik csapat egy újabb tizenhét évest kívánna szerződtetni állandó pilótának, már nem tehetné meg, mert azóta az FIA 18 évben szabta meg az alsó korhatárt.

A Red Bull főtanácsadója nem érti, miért kötik ehhez a szuperlicenc kiadását. „Nem értek egyet ezzel a szabályozással. Elég megnézni, amikor Max megkezdte F1-es pályafutását, ugyanazt a szintet hozta, mint Carlos Sainz, akinek pedig a junior kategóriákban jóval több tapasztalata volt” – mondta el véleményét Helmut Marko a Motorsport holland platformján.

Marko szerint Verstappen tökéletesen érett volt 17 évesen is


„Soha egy percig sem kételkedtünk Max klasszisában, bár a szerződéskötéskor még minden pilóta tudása komoly lutri, mert attól, hogy valaki az alsóbb kategóriákban tehetséges és sikeres, még nem biztos, hogy ezt a Formula-1-ben is ugyanúgy meg tudja mutatni. Erre nincs garancia.”

Amikor Marko először találkozott az akkor 15 éves Verstappennel, nem a szokásos 20-30 perces megbeszélést folytatták le, hanem több, mint egy óráig beszélgettek. „A hosszú beszélgetés alatt meggyőződhettem arról, hogy Max jócskán megelőzi a korát. Sokkal érettebben gondolkodott, mint sok 18 éves.”

„A legfontosabb következtetésem az volt, hogy ebben a fiatal testben olyan ember lakik, aki három-öt évvel megelőzi gondolkodásban a korát. Az FIA nem látta ezt és elég buta módon alakították át a licencadási rendszert, úgyhogy most már senki nem debütálhatna ilyen fiatalon. Szerintem pedig ez nonszensz, nem a korát, hanem a pilóta személyiségét kellene vizsgálni” – tette hozzá Marko.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: