Messze a leggyengébb technikával állt rajthoz 2021-ben a Mick Schumacher – Nyikita Mazepin duó a száguldó cirkuszban. A Haas-Ferrari ugyanis annyira a jövő évre összpontosított az elejétől kezdve, hogy a teljes szezon során a tavalyi versenygépet küldte harcba, amivel azonban a két újonc pilóta esélyei a legjobb tízbe kerülésre is szinte a nullával voltak egyenlők.
Ez végül be is bizonyosodott, Nyikita Mazepin és Mick Schumacher igazából a közelébe sem kerültek a pontszerzésnek, ahogy erre már februárban titkon számítottak is, ezzel a Haas volt az egyetlen istálló idén, amely nulla megszerzett egységgel zárt. Az viszont látszott, hogy a két zöldfülű közül Mick Schumacher a gyorsabb (általában jócskán), Nyikita Mazepin azonban a kezdeti autótöréseit lecsökkentette, hébe-hóba a tavalyi F2-es bajnoknak is fejtörést okozott, de többnyire azért a német volt jóval gyorsabb.
Sebastian Vettel egész évben követte jó barátja, Michael Schumacher fiának ténykedését és elégedett azzal, amit látott (bár az autótörések terén azért Mick is kivette a részét). „Nehéz megítélni fiatal honfitársam valós teljesítményét, mivel idei versenyautója annyival elmaradt az összes rivális gép tudásától” – idézi Vettelt a PlanetF1.com.
„Azoknak azonban, akik közelről követték idei teljesítményét – és én ezek közé tartozom - egyértelműen kikristályosodott, hogy mennyire kiváló munkát végzett Mick. Egy ilyen gyenge autóval is számos alkalommal bejutott a Q2-be, de a versenytempó tekintetében szintén több alkalommal remekelt. Többször is sikerrel vette fel a küzdelmet olyan autók ellen, amelyek jóval gyorsabbak voltak, mint az övé és nemegyszer volt képes olyan bolyban haladni, ami tele volt olyan riválisokkal, akik sokkal erősebb autóval rendelkeztek.”
„Kezdésnek nagyszerű volt. A csapatnak is segítség volt a jelenléte. Az év elején rettentően gyengék voltak, mert fejlesztés nélkül vágtak neki a 2021-es szezonnak. Az évad során viszont Mick végig boldog volt, hogy versenyezhet, lelkesen és elégedetten végezte a fejlesztési munkát és sokat is dolgozott ezen. Állandóan egyike volt azoknak, akik elsőként érkeztek meg a paddockba és egyike azoknak, akik utolsóként távoztak onnan.”
Schumacher legjobb eredménye a Hungaroringen elért 12. helyezés volt, az időmérőn pedig Oroszországban, Törökországban és Mexikóban a 14. rajtkockát szerezte meg. „Mindent megtett, hogy a csapatot segítse a fejlődésben, a vezetői hibák pedig, amiket időnként elkövetett, benne vannak a pakliban, ha valaki még újonc. Első évében nem is kérdés, hogy remek munkát végzett. Őszintén kívánom neki, hogy jövőre már egy sokkal jobb autót adjanak alá és igazán megmutathassa, mit tud” – tekintett előre Vettel.