Akárcsak csütörtökön Max Verstappent és Lewis Hamiltont, pénteken a két csapatvezetőt, Christian Hornert és Toto Wolffot is összeültették a sajtótájékoztatók során, amelyeken a Formula.hu is részt vett. Bár idén többször is heves verbális adok-kapok zajlott közöttük, a két sportvezető kézfogással indította a dolgot a konstruktőri vb-trófea előtt. „Sok szerencsét, győzzön a legjobb ember és csapat!” – mondta a Mercedes főnöke. „Pontosan” – értett egyet vele a Red Bull első embere.
Természetesen megkapták a kérdést, hogy az idei vb-harc a két istálló és a két csapatfőnök közötti viszony rovására ment-e. Horner így felelt: „Nézzék, a sport két legnagyobb trófeájáért küzdünk, és nyilván intenzív a versengés. Úgy gondolom, a személyiségünk nagyon eltér, de ugyanolyan intenzívek és kompetitív személyek vagyunk. Meg fogom védeni a csapatomat és a pilótáimat, hiszen ez a dolgom. Igen, verseny van a pályán és azon kívül is, feszegetjük a határokat, de szerintem Toto is ezt tette a maga részéről, és igen, olykor forróvá vált a helyzet.”
„De ilyen a sport. Számomra nagyon mesterkélt lenne, ha egész évben itt ülnék és mosolyognék a riválisokra. Hazugság lenne itt ülnünk és azt mondani, hogy annyira imádjuk egymást, hogy együtt megyünk majd nyaralni – mert amúgy nem megyek veled nyaralni a hétvége után!” – fordult a végén kollégájához, aki helyeslően megjegyezte: „Nem lenne túl jó móka!”.
Wolff egyetértett Red Bull-os kollégájával: „Szerintem megvan a kölcsönös tisztelet a másik csapat által végzett munka iránt. Egyszerűen csak rendkívül kiélezett a harc. Kiállok a csapatom és annak érdekei mellett, s ez olykor hevessé válhat, hiszen ez nemcsak a pilóták harca, hanem azé is, hogy a legkisebb előnyöket megtaláljuk a szabályokban.”
Az elmúlt napokban és hetekben többször is felmerült, hogy ütközéssel dőlhet el a pontegyenlőséggel álló Verstappen és Hamilton fantasztikus küzdelme. Emiatt Michael Masi versenyigazgató az Abu Dhabi Nagydíjra kiadott jegyzeteiben emlékeztetett is rá, hogy a Nemzetközi Sportkódex értelmében a szabálytalan megmozdulások akár világbajnoki pontok levonását is jelenthetik – Wolff pedig helyesli az emlékeztetőt:
„Úgy gondolom, az elmúlt hetek vitái után jó, hogy Michael Masi és az FIA figyelmeztetett, mi szerepel a sportkódexben. Ez szerintem elrettentő lehet annak érdekében, hogy minden tisztán történjen, hogy nemcsak szimplán az eredmények, hanem a vezetési módszerek is számítani fognak a bajnokság szempontjából.”
„Érthető, hogy Toto és Lewis a győzelmek számában meglévő hátrányuk miatt miért támogatják ezt. De senki sem úgy vág neki ennek a futamnak, hogy ütközni akar. Voltak erről spekulációk, de mi szeretnén a pályán, a kockás zászlónál megnyerni ezt” – jelentette ki Horner, aki mindenekelőtt következetességet vár el a stewardoktól:
„Ez is a 22 verseny egyike, mi a különbség mondjuk Silverstone-hoz vagy a Hungaroringhez képest? Következetesnek kell lennie a felügyelői munkának és a büntetéseknek. Szerintem a legtöbbet embert ez dühíti. A versenyigazgatói jegyzetben kiemelt részlet a sportkódexből mindig is érvényben volt, szóval ezt nem erre a hétvégére vezették be. Senki sem akarja, hogy ez a bajnokság a felügyelők előtt vagy a sóderágyban érjen véget. Azt akarjuk látni, hogy ez a két titán kerék a kerék ellen csapjon össze, ahogy idén már sokszor.”
Horner azt is elmondta, hogy noha a szezon során többször is a kritikák kereszttüzébe került Verstappen megalkuvást nem tűrő vezetési stílusa, a Red Bull nem szeretné, ha ezen változtatna a holland. Főnöke egyébként egyetértett a 24 éves pilótával, hogy eléggé megkülönböztetett bánásmódban részesítették őt a felügyelők 2021-ben, mindezt pedig a Mercedes által sulykolt „narratívának”, amellyel szerinte igyekeztek nyomást helyezni Verstappenre. A sajtótájékoztató amúgy egy újabb kézfogással zárult a két csapatvezető között – majd kiderül, hogy vasárnap is hasonló lesz-e a hangulat közöttük…