DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Négy tizedet bukott Hamilton a sérült szárnnyal körönként

A futamgyőztes a megtépázott Mercedesszel is megfutotta a végén a leggyorsabb kört. A brit döntése volt kockáztatni és a bónuszpontért menni Dzsiddában: nem látta pontosan, mennyire rossz állapotban van a szárny.

Lewis Hamilton autója két alkalommal is megsérült a Szaúd-Arábiai Nagydíjon: először a második rajtot követően, mikor harapófogóba került Max Verstappen és Esteban Ocon között, később pedig akkor, mikor hátulról eltalálta a lassító Verstappent. A britnek szerencséje volt, hogy az első szárny egyik esetben sem szakadt le: az elem azonban megsérült, ami számottevő tempóveszteséget jelentett számára – mondta el Andrew Shovlin, a csapat pályaszéli mérnökigazgatója.

„Az időveszteség mértéke egyre nagyobb lett. Talán csak egy vagy két tizeddel kezdődött, amikor szendvicsbe került és Esteban átment a szárnyon. Aztán Max után az egész oldalt elveszítettük, ami nagyjából négy tizedmásodperc teljesítménybe került” – idézi Shovlint a The Race.

A futam végén Hamilton még az ilyen állapotban levő Mercedesszel is megfutotta a leggyorsabb kört, 1:30,734-es idővel. A brit hét tizedmásodperccel gyorsabb volt Verstappennél, akinek Red Bullja ugyancsak sérült. Nem volt kockázattól mentes az instabil első szárnnyal a bónuszpontra menni, mondta el a szakember.



„Ő nagyon elszánt volt. Dilemmát jelentett számunkra: láttuk, hogy a többiek küszködnek a gumikkal, láttuk, hogy nem garantált, hogy az első szárny az autón marad egy ilyen este végéig. Nehéz döntés volt, menni a pontért vagy biztonsági játékot folytatni. Végül Lewis volt az, aki meghozta a döntést. Talán az is segítette, hogy nem látta úgy az első szárnyat, mintha a tévében nézte volna, és talán azt hitte, jobb állapotban van” – magyarázta a mérnökigazgató, hogyan gondolkodott Hamilton.

Shovlin a futam kritikus pontjáról, az ütközésről szintén beszélt, megmagyarázva, miért nem előzött Hamilton: „A fedélzeti kamerás videóból látható, mi volt a probléma Lewis számára. A pálya három autónyi szélességű, Max pedig pont középen volt. Nem tudhatta, hogy balra vagy jobbra mozdul. Max középen maradt és erősen fékezett, Lewis körülbelül 50 bar nyomással szintén fékezett. Az autó a fékezési limiten volt, mindent megtett, hogy ne rohanjon Max hátuljába. Ilyen helyen nem várható el senkitől, hogy elengedje a másikat. A pozíció átadását úgy kellene végrehajtani, mint amikor valaki a saját csapattársát engedi el” – mondta a veszélyes esetért végül tíz másodpercre megbüntetett Verstappen magatartásáról.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: