Max Verstappen egészen kiváló körön volt a Q3 hajrájában, amikor az utolsó kanyarban a holland odacsapta a Red Bull-Honda hátsó kerekét a falhoz, ami ettől ki is tört. Így a pole-pozíció is elveszett, ráadásul még izgulhat(ott) is, hogy történt-e valamelyik másik fontos elemben is szerkezeti károsodás a becsapódástól. A hollandnak meg kellett elégednie a harmadik rajtkockával, de az összes, a japán gyártó motorjai által hajtott versenyautó befért a legjobb nyolcba.
„Még csak második napja ismerjük ezt az új pályát, ezért is nagy szó, hogy mind a négy hondás versenyautó remekelt a harmadik szabadedzésen, majd a kvalifikáción is. Max egészen kivételesen jó körön volt a Q3 végén, úgy tűnt, meg is szerzi vele a pole-pozíciót. Sajnos azonban egy kis vezetői hiba miatt a falhoz csapta az autót” – elemezte a szombati napot Toyoharu Tanabe, a Honda technikai igazgatója a gyártó saját weboldalán.
„Kár az elveszített első helyért, de a harmadik még mindig egészen jó rajthely. Egész hétvégén kiváló tempóval jelentkezett Max, ezért a versenyen is arra számítunk, hogy nagyon gyors lesz. A másik Red Bull-Hondával Checo (Perez) is egész hétvégén jól teljesített, sajnos a Q3 végén a sárga jelzés miatt nem tudta befejezni a leggyorsabb körét, így ötödikként végzett.”
„Mindkét AlphaTauri is remekelt, Pierre (Gasly) a hatodik helyével hozta a szokásos kiváló formáját, Yuki (Tsunoda) pedig nyolcadikként végzett. Pech, hogy ha nem került volna forgalomba a végén, még előrébb rajtolhatna. Összességében nem pont ilyen eredményt álmodtunk, de hosszú verseny vár ránk, nagy kihívás lesz, mi pedig jó tempóval rendelkezünk” – tekintett előre a japán szakember.
Megnyerheti innen is Max Verstappen a futamot, vagy ez a hajó már elúszott és a második hely sem biztos?