DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 18. csütörtök
F1

Capito: A Volkswagennek komoly tervei vannak

Egy ideje már tudni lehet, hogy a Volkswagen csoportnál mérlegelik az F1-es szereplés lehetőségét. A Williams jelenlegi csapatfőnöke jól ismeri a céget, így szerinte valós esély van a belépésükre.

Hosszú ideje folynak arról a pletykák, hogy a Volkswagen, vagy az egyik hozzájuk tartozó márka megjelenhet a Formula-1-ben. Erre most minden eddiginél nagyobb esély mutatkozik, miután 2026-tól új motorszabályok érkeznek, ami iránt elég komolyan érdeklődtek, hiszen az Audi és a Porsche is részt vett a szabályok kidolgozásáról szóló egyeztetésen az idén.

A Porsche részéről a motorsportért felelős alelnök, Thomas Laudenbach nemrégiben megerősítette, hogy tényleg elgondolkodtak az F1-en, most pedig a Williams csapatfőnöke beszélt erről a helyzetről. Jost Capito 2012 és 2016 között a Volkswagen motorsport-igazgatójaként dolgozott, a szakember pedig úgy véli, a vállalat nem vesztegetné ilyesmire az idejét, ha nem lennének komoly terveik.

„Úgy vélem, ez nagyban függ a szabályoktól, a 2026-os pedig még nincs meg. Szerintem minden ettől függ. Részt vettek a motorszabályozásokról szóló megbeszéléseken és nem hiszem, hogy az idejüket pazarolnák arra, hogy elmenjenek ezekre a találkozókra, ha nem gondolnák komolyan. Különösen úgy, hogy a vezérigazgató is eljött ezekre az eseményekre. Döntő tényező lehet, hogy milyenek lesznek a végleges szabályok, ha akkor a Volkswagennél úgy gondolják, hogy van értelme, akkor elmennek az igazgatótanácshoz és döntést kérnek az ügyben” – idézte Capito szavait a Motorsport.



Az utóbbi néhány hétben több olyan hír is felmerült, mely szerint az Audi felvásárolná a McLarent, vagy, hogy a Red Bullt látnák el motorokkal a jövőben. Mindez persze egyelőre csak pletyka, de Capito szerint a csoport számára nem lenne könnyű egy saját gyári csapatot létrehozni.

„Tudom, hogy egy ismert csapattal mindig nehéz, különösen egy német csapattal, az összes szakszervezeti szabályozással nem igazán könnyű egy versenyistállót működtetni. Ezért ment az Audi is sokszor más csapatokkal, ugyanúgy ahogyan a BMW, mert nagyon nehéz egy gyári csapatot vezetni.”

„Ha megnézzük a Volkswagen-csoportot, nekik különböző stratégiáik voltak a múltban. Például a raliban egy teljes gyári csapatuk volt, és a Porsche is ilyen alakulatokat csinált kiszervezve, hasonlóan, mint az Audi. Nem veszek részt ilyen jellegű megbeszélésekben, de azt hiszem, ez elég magyarázatot ad arra, hogy a számukra legmegfelelőbb döntést fogják meghozni” – tette hozzá.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: