Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. január 23. vasárnap
F1

Piastri nem haragszik Zhou-ra

Oscar Piastri állítja, „99%-ban megbékélt” a ténnyel, hogy a következő szezonban csupán tartalékpilótaként lesz jelen a Formula-1-ben, és nem haragszik Guanyu Zhou-ra, amiért elfoglalta az utolsó szabad ülést.

A fiatal ausztrál első szezonjában közel áll a Formula-2-es bajnoki cím megszerzéséhez. Ezt az amúgy is kiemelkedő teljesítményt tovább szépíti, hogy 2020-ban, az F3-ban is újoncként nyert, 2019-ben pedig ő lett a Formula Renault Eurocup bajnoka. Ha valóban ő nyerné az idei F2-es szezont, az az elmúlt évek sikereivel együtt egy bajnoki mesterhármast jelentene. Piastri két versennyel a szezon vége előtt 36 ponttal vezet Guanyu Zhou előtt, aki immáron harmadik évét tölti az F2-ben. Mégis ő, nem az ausztrál szerezte meg a királykategória utolsó ülését 2022-re. Zhou jövőre az Alfa Romeónál fog versenyezni, míg Piastri teszt- és tartalékpilóta lesz az Alpine-nál.

„99 százalékban megbékéltem ezzel” – mondta Piastri a The Race-nek. „Természetesen mindig bennem lesz, hogy jövőre az F1-ben is versenyezhetnék, de már nagyon korán tudtam, hogy nem sok esély van rá, hogy bekerüljek” – fogalmazott a hoppon maradt ausztrál. Hozzátette: „Ha nem vagy ott az F1-es rajtrácson, a legjobb dolog, ami történhet veled, hogy tartalékpilóta vagy. Épp ezért ezt a célt már elég korán kitűztem magamnak.” 

Piastri elmondta, hosszú idő volt a várakozás, ezért kénytelen volt elfogadni, hogy az F1-es szerződés maximum egy csoda folytán kerülhet a kezébe. Az első számú cél így az Alpine tartalékversenyzői pozíciójának megszerzése lett.



Zhou a Formula-1 történetének első kínai pilótájaként debütál jövőre az Alfa Romeónál, Valtteri Bottas csapattársaként. Szerződtetése kulcsfontosságú pontja lesz az istálló azon törekvésének, hogy költségvetésük jövőre elérje a költségsapka határát és ezzel működjön. Az is köztudott, hogy az F1 arra használná a kínai pilóta érkezését, hogy 2023-tól bebiztosítson egy második nagydíjat Kínában. 

Az Alfa Romeo elismerte, hogy a fiatal kínai anyagi támogatása a döntésük egyik pillére, Piastri azonban leszögezte, Zhou nem csupán ennyi, hanem „nagyszerű fickó” és a pályán kívül nagyon barátságos. „Először is, nem ütköztünk még a pályán, szóval ez pozitív! Másodszor, biztos vagyok benne, hogy egy olyan ember, mint Zhou, a pályán hagyja azt, ami ott történik. Szóval a kapcsolatunk nagyszerű, mióta csatlakoztam az F2-höz. Részemről nincs harag!”

Piastri egyértelművé tette, hogy tulajdonképpen mindannyiuk célja az, hogy megpróbáljanak eljutni a királykategóriába, és amellett, hogy nyilvánvaló, Zhou mögött van némi anyagi támogatás, nem az ő hibája, hogy valaki főként emiatt juttatja az F1-be. „Neki is jó éve van, hiszen második a bajnokságban, három győzelemmel. Semmiféle személyes harag nincs bennem vele szemben. Egyáltalán nem érzem, hogy ellopta volna az ülésemet vagy ilyesmi” – tette hozzá az ausztrál.

Zhou és Piastri az év eleje óta versenyben vannak a bajnoki címért, ám az ausztrál pilóta komoly lendületet vett Bakuban, majd Silverstone-ban a tabella élére került. Három zsinórban szerzett pole-pozíció és az egymást követő futamgyőzelmek odáig repítették, hogy mostanra 36 pont előnye van kínai társával szemben. Mint mondta, nem csupán pontokkal, de a támogatások megnövekedésével is járt számára ez a teljesítmény az F1-et illetően. Sokan szerették volna, hogy a királykategóriába kerüljön, ám ő úgy gondolja, ezt a helyzetet muszáj óvatosan kezelni, mivel bár értékelte a támogatást, néha ez mások iránti támadás formájában jelentkezett, így a pozitív mellett a dolog negatív oldalát is megtapasztalta.

„Az emberek támogatása fantasztikus volt, különösen akkor, amikor az F1 lehetősége egyre távolabbinak tűnt. Jó volt látni, hogy sokan harcolnak értem. Akkor egy kicsit talán igazságtalannak éreztem, hogy nem kapok esélyt a következő szezonban, hiába vezetem én a bajnokságot. Most azonban még ennél is több támogatást kapok azoktól, akik továbbra is szorítanak értem és nem tettek le arról, hogy valaha az F1-ben versenyezzek. Ez a helyzetem legpozitívabb oldala” – zárta gondolatait az F2 éllovasa.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: