DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Masi szerint igenis világosak a szabályok

Több versenyző is elégedetlenségét fejezte ki a brazíliai incidens és az annak kapcsán elmaradó büntetés okán, de az FIA versenyigazgatója szerint egyértelművé tették a pilótáknak, mire számíthatnak.

A 2021-es szezon egyik legvitatottabb incidense volt, ami a Formula-1-es Sao Pauló-i Nagydíj 48. körében történt, amikor Max Verstappen úgy védte ki Lewis Hamilton külső íves támadását a 4-es kanyarban, hogy mindketten a bukótérbe sodródtak. A Mercedes utólag felülvizsgálatot is kért a büntetlenül, sőt vizsgálat nélkül hagyott eset kapcsán, ám azt is elutasították a felügyelők.

ham-ver-brazil-video



Ezután a Katari GP pénteki versenyzői megbeszélésén hosszan üléseztek a pilóták és Michael Masi versenyigazgató az eset tanulságairól, de ezt követően is több pilóta, köztük Hamilton is arról beszélt, hogy nem egyértelműek számukra a szabályok, míg mások azt nem értették, hogyan úszhatta meg a szankciót Verstappen. Masi szerint pedig valójában tisztázták a helyzetet a versenyzőkkel:

„Úgy vélem, világossá lett téve számukra, mire számíthatnak” – idézi a versenyigazgató szavait a Motorsport.com szakoldal. „Szerintem néhányan egyetértenek ezzel, néhányan nem. És minden esetben ez a helyzet, végig vagy egyetértenek, vagy nem értenek egyet a dolgokban. Szóval adtunk nekik egy átfogó útmutatást, de azt is világossá tettük, hogy minden egyes esetet önmagában fogunk megítélni” – fogalmazott Masi, akinek utolsó gondolata miatt voltak kétségeik Hamiltonéknak.

Mindenesetre a versenyigazgató azt cáfolta, hogy lazábban vették volna a szabályokat az interlagosi incidensnél: „Nem nevezném lazábbnak őket, csak minden incidenst önmagában vizsgáljuk. Mint minden esetben, itt is független felügyelői panel van. Sokak elgondolásával ellentétben nem én ülök ott és nem én döntök. Van egy felügyelői panelünk, amely minden egyes incidenst megnéz. És mint láthattuk a brazíliai hétvégén, eldöntik, hogy szükség van-e vizsgálódásra, s ha igen, kivizsgálják az esetet, s aztán megállapítják, volt-e kihágás vagy sem” – magyarázta a folyamatokat Masi, aki hozzátette: elképzelhető, hogy ha nem aszfaltozott bukótér van a pálya szóban forgó pontján, akkor másképp ítélik meg a stewardok a történteket.

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: