DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Hamilton: Nem egyértelmű, mik a szabályok

Pénteken hosszas megbeszélés zajlott a versenyzők között az interlagosi incidens kapcsán arról, mi megengedett versenyzés közben, de a két vb-aspiráns nem értett egyet abban, mi is lett a konklúzió.

Pénteken úgy döntött az FIA, hogy elutasítja a Mercedes kérelmét a Formula-1-es Sao Pauló-i Nagydíj 48. körében történtek felülvizsgálatával kapcsolatban. Egy hete Max Verstappen úgy maradt Lewis Hamilton előtt a szóban forgó incidens során, hogy mindketten lesodródtak a bukótérbe. Mivel nem büntették emiatt utólag sem a hollandot, a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint ez megnyitja az utat a piszkosabb módszerek előtt:

„Szerintem nagyon meglepő ez a kimenetel, mert nem számít, hogyan ítélték meg a brazil esetet. Véleményem szerint ezzel azt mondják, hogy be lehet dobni magad egyszerűen a kanyarba és levezetni az ívről a másik autót” – idézi Wolffot a Motorsport.com. „És ez nyilván piszkosabb versenyzéshez vezethet a következőkben. Nem akarunk zűrös helyzeteket vasárnap, Szaúd-Arábiában vagy Abu Dhabiban, mert az nagyon rossz lenne.”

Wolff hozzátette: úgy tudja, a pilóták többségét is meglepte az a döntés. Tény, hogy péntek este eléggé hosszúra nyúlt a szokásos versenyzői megbeszélés Michael Masi versenyigazgató részvételével, amelyen az interlagosi 4-es kanyarban történtek jelentették a fő beszédtémát. Ez pedig előkerült az időmérő utáni első három helyezett számára rendezett sajtótájékoztatón is, amelyen a Formula.hu is részt vett – amikor Hamiltont arról kérdezték, világossá vált-e, mit szabad és mit nem, a címvédő így felelt:

hamilton-verstappen-dppi-katar-pressconf-1



„Nem egyértelmű. Azt mondták, eltérő felügyelők esetén más lehet a hozzáállás” – jelentette ki Hamilton, hozzátéve: „Minden versenyző – azt hiszem, talán Maxet leszámítva – egyértelműsítést kért, de ez nem igazán történt meg. Továbbra sem világos, hol vannak a pálya határai, mert már egyértelműen nem a fehér vonal, ha előzöl. Ezért kértünk következetességet, szóval ha ez volt az előző futamon, akkor legyen ugyanilyen esetben más számára is ugyanez az ítélet.”

 

A vb-éllovas Verstappen szerint viszont nagyon is egyértelmű, hogyan fognak a stewardok hozzáállni a brazíliaihoz hasonló esetekhez: „Mindenki más, így mindenki másképp versenyez, védekezik és előz. És persze az FIA-nak is nehéz dolga van mindenkit egyformán megítélni. Természetesen ők döntenek, de minden pilótának más a véleménye. A tegnapi nap arról szólt, hogy megosztottuk a véleményünket, aztán az FIA elmagyarázta, milyen beszélgetések zajlanak erről a háttérben. Elég hosszú megbeszélés volt, és szerintem a végére minden világossá vált.”

 

Hamilton egyébként hozzátette: ő már a katari futamon is úgy fog hozzáállni a dolgokhoz egy esetleges kerék a kerék elleni csata során, hogy ami Interlagosban történt, az elfogadható. A sajtótájékoztatón harmadik helyezettként szintén részt vevő Valtteri Bottas is így vélekedik, de a finn is megjegyezte, hogy nem kaptak nyilvánvaló útmutatást arról, hogy mi fér bele és mi nem.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: