DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Ocon örült, hogy segíthetett Alonsónak

Bár a francia nem tudta annyi ideig feltartóztatni az F1-es Katari Nagydíjon Sergio Perezt, mint spanyol társa tette azt Lewis Hamiltonnal a Hungaroringen, azért így is kivette a részét a dobogóból.

Fernando Alonso bő hét év után állhatott ismét dobogóra egy Formula-1-es futam végén Katarban. A spanyol egykiállásos taktikával előzte meg a kétszer kereket cserélő Sergio Perezt, aki a második bokszkiállása után a másik Alpine-pilóta, Esteban Ocon mögött tért vissza a pályára. Alonso a rádión kérte is csapatát, hogy szóljanak a franciának, hogy „úgy védekezzen, mint egy oroszlán”, de bár a hungaroringi futamgyőztes mindent megpróbált, csak rövid ideig tudta csatára késztetni a Red Bull-os mexikóit.

Ocon ennek ellenére szívesen adott vissza valamit abból, amit a kétszeres F1-es világbajnok kollégája segített neki a Magyar GP-n azzal, hogy ő viszont körökig maga mögött tartotta a sokkal gyorsabb Lewis Hamiltont:

ocon-perez-alpine-katar-1



„Megkérdeztem rádión, hogy milyen messze van előttem Fernando, mire a csapat nagyjából úgy reagált, hogy ’Védekezned kell, most!’. Mondtam nekik, hogy ’ezért kérdezem, srácok, tisztában vagyok a helyzettel’. A legjobbamat akartam nyújtani, hogy megpróbáljam a lehető legjobban lelassítani Checót, hogy ne tudja a vége felé támadni Fernandót” – nyilatkozta a katari verseny végén Ocon a Formula.hu jelenlétében.

„A végén jött egy VSC-fázis, így nem volt rá szükség, de azért lelassítottam egy jó három másodperccel, és erre volt szükségünk. Nem volt olyan könnyű védekezni, mint Budapesten, mivel hosszabbak az egyenesek és frissebb gumikon jött, de örülök, hogy kivehettem a részem ebből, és valamennyit visszaadhattam abból, amit Fernando tett értem Budapesten.”

Ocon egyébként maga is erős versenyt futott, hiszen ötödikként ért célba, ezzel a csapat a Hungaroring után a második legpontgazdagabb hétvégéjét zárta. Ráadásul a francia szerint még gyorsabb is lehetett volna, csak az esetleges defektet megelőzve vezetett visszafogottan:

„Két autót már a rajtnál megelőztünk egyből, aztán a 2-es kanyar külső ívén Carlos mellett is sikerült elmennem. Utána már nem lepett meg annyira a dolog, mert láttuk a második szabadedzésen a tempónkat, ahol én voltam az egyik leggyorsabb a hosszabb etapokon. Tudtuk, hogy az autónk versenyképes lesz, s éppen ezért bíztam is benne. A futam nagy részében alapvetően csak menedzseltem a helyzetet, nehogy felrobbanjon a gumi. Sokkal jobb tempóra lehettem volna képes. Kár, hogy ezt nem tudtuk kiaknázni, de a legfontosabb az volt, hogy eljussunk a végéig.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: