DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Nem tudja a Mercedes, milyen nyomokra céloz a Red Bull

Gyanús jeleket láttak a rivális hátsó szárnyán az energiaitalosok, de az Ezüst Nyilak vezető pályamérnöke szerint az autójukon lévő összes elem megfelelt az FIA vizsgálatain.

Továbbra is gyanakszik a Mercedes hátsó szárnyára a Red Bull: a „bikák” már versenyek óta rendre elmondják, mennyire látványosan feljavult riválisuk egyenesbeli tempója, s arra jutottak, hogy a hátsó légterelővel trükközhet a címvédő istálló. Méghozzá az energiaitalosok szerint hasonló módon hajlik el a hátsó szárny a W12-esen, mint a szezon elején az ő autójukon a terheléses mérések szigorításán megelőzően, csak a Mercedes esetén az alsó szárnylap hajlékony, így a DRS nyitása nélkül is megnő a rés a két elem között, csökkentve ezáltal a légellenállást, s amely így kevésbé látható a kamerák számára.

mercedes-szarny-katar-2021



Ennek ellenére a Red Bullnál kiszúrtak bizonyos nyomokat a Mercedes hátsó szárnyának véglapjánál: készültek is olyan fotók, amelyeken úgy tűnik, némileg megkarcolhatta az állítólag elhajló elem azt, s ebből gondolja azt az ellenfél, hogy valamiféle trükközés áll a háttérben. A téma Christian Horner és Toto Wolff sajtótájékoztatóján is előkerült, de a Mercedes csapatvezetője cáfolta, hogy bármi szabálytalanra utalnának az említett jelek.

Később a Sky F1 adásában Andrew Shovlin, a világbajnok istálló vezető pályamérnöke is beszélt ezekről: „Nos, ránéztünk, de nem találtunk nyomokat, szóval nem egészen értjük, miről van szó, de úgy tűnik, ez egy olyan kis sztori, ami nem akar véget érni. Ami minket illet, tökéletesen elégedettek vagyunk azzal, ami az autónkon van. Jeleztük az FIA-nak, hogy jöjjenek és vizsgálják meg annyira, amennyire csak akarják, és nem volt problémájuk azzal, amink van. Minden pályára megérkezve megnézzük, melyik szárny a leggyorsabb, s azt szereljük fel az autóra, és a továbbiakban is ezt fogjuk tenni.”

Shovlin hozzátette: a csapatot valójában minden eddiginél jobban egységesítették azok a külső támadások, amelyek Brazíliában csúcsosodtak ki, ahol a pályán nyújtott teljesítményük is bizakodásra adott okot. Mindenesetre az ügynek aligha van vége, Horner ugyanis nyíltan belebegtette az óvás lehetőségét a Mercedes hátsó szárnya kapcsán, amely szerinte Katarban kevésbé, de Dzsiddában és Abu Dhabiban nagyon komoly előnyt jelenthet Lewis Hamiltonék számára.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: