DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 18. csütörtök
F1

Leclerc: Ha Maxnak szabad, nekem is!

Charles Leclerc leszögezte, változtatni fog az egymás elleni küzdelemhez való hozzáállásán, amennyiben a felügyelők kitartanak döntésük mellett és nem büntetik Max Verstappent a Sao Paulóban történtekért.

Brazíliában sem maradtunk izgalmak nélkül a hétvégén, a hosszas vizsgálatok és büntetések nagy káoszt okoztak a mezőnynek, különösen a bajnoki riválisoknak. Ha ez nem lett volna elég, a holland éllovas a 48. körben leszorította a pályáról Hamiltont a 4-es kanyarban, amikor a brit meg akarta őt előzni. Mindketten letértek a bukótérbe, de komolyabb kár nem történt. Az FIA ugyan jelezte, hogy vet egy pillantást az esetre, végül azonban úgy döntöttek, nem indítanak hivatalos vizsgálatot az incidens miatt. A helycsere néhány körrel később önerőből megtörtént, így a vitatható esetnek utólag túl nagy jelentősége nincsen.

Sokaknak azonban szúrja a szemét, különösen azóta, hogy előkerült Verstappen előrefelé néző belső kamerájának felvétele, ami a futam közben még nem állt az FIA rendelkezésére. A Mercedes meg is ragadta az alkalmat, hogy benyújtsa fellebbezését, csütörtök délután pedig sor is került a két csapattal való FIA-s meghallgatásra.

Bár eredményt még nem tudunk, a két érintett pilóta nem aggódja túl az esetet. Verstappen továbbra sem bánja, amit tett, Hamiltont pedig nem foglalkoztatja különösebben. Leclerc ezzel szemben úgy véli, a holland megérdemelné a büntetést. Ki is jelentette, ha a felügyelők nem szankcionálják az éllovast, ő is módosítani fog a versenyzéshez való hozzáállásán. A monacói felidézett egy hasonló esetet közte és Verstappen között, a 2019-es Osztrák Nagydíjról. Akkor a holland szintén büntetlenül maradt, miután a futam záróköreiben a mostanival valóban egyező módon lökte a monacóit a bukótérbe, majd megnyerte a versenyt.



„Folyton alkalmazkodni kell minden helyzethez, az összes döntéshez, amit a felügyelők meghoznak” – kezdte Leclerc. „Amint megtudtam, hogy Max nem kap büntetést a spielbergi esetért, eljöttem Silverstone-ba, és változtattam a vezetésemen. Azt hiszem, kicsit hasonlóan működünk mindannyian. Folyton próbálunk a határokon autózni, de bizonyos keretek között. Most is így fogok tenni, ha ezek a dolgok valóban megengedettek. Ausztriában persze egy kicsit más volt a helyzet és utána keményebben versenyezhettünk, ami szerintem jót tett az F1-nek. Ez egy másik szituáció, inkább meghagyom a döntést az FIA-nak. Nézzük meg, hogyan gondolkodnak...”

Leclerc állítja, nem azt bánja, hogy így döntöttek, számára ugyanis csakis egy dolog fontos ezzel kapcsolatban. „Ha valami megengedett, akkor pilótaként tudni szeretném, hogy az! Legyen egyértelmű! Ez az egyetlen dolog, ami számít nekem. Bár… Ha ezt engedik, akkor az előzés kívülről nagyon nehéz lesz. De bármilyen döntést is hoznak, én ahhoz fogom igazítani a vezetésem. Így mindkét verzió rendben van.”

A monacói csapattársa, Carlos Sainz elárulta, ő sem követi tűkön ülve a Verstappen-ügyet, ugyanakkor nem érte meglepetésként, hogy a holland büntetlen maradt Brazíliában. „Egy pilóta minden lehetőséget megragad és igyekszik a maga javára fordítani a helyzetet. Ha biztosan tudjuk, hogy egy ilyen esetet egy előző versenyen nem büntettek, akkor ha lehetőségünk nyílik rá, tudni fogjuk, hogy csinálhatunk valami hasonlót” – fejtette ki Sainz.

A spanyol szerint a belső autónak mindig van egy kis előnye és lehetősége arra, hogy szélesebben kanyarodjon el a másik mellett, ám ha ő maga is túl szélesre veszi, akkor azt már tisztázni kell. „Úgy értem, mostanában több ilyen eset is történt. Ha visszatekintünk Ausztriára (idén), akkor felmerül néhány dolog, amit érdemes megvizsgálni. Ami ott történt, az nagyon hasonlít bizonyos esetekhez. Szóval igen, biztos vagyok benne, hogy a versenyzői megbeszélésen lesz miről diskurálni” – zárta le gondolatait Sainz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: