A sprintkvalifikáción elért sikere után Valtteri Bottas startolhatott a pole-ból a Formula-1-es Sao Pauló-i Nagydíjon, míg a vb-aspiránsok közül Max Verstappen a második, Lewis Hamilton pedig a motorcserés büntetése után a tizedik kockából vághatott neki a 71 körös távnak. A startnál megismétlődött a szombati jelenetsor, csak fordított szereposztásban: Verstappen jobban rugaszkodott el, mint Bottas, a finn pedig hiába próbálta külső íven a holland mellett tartani a Mercedesét – sőt, a második egyenes után még Sergio Perez is elment mellette egy elvétett féktáv után, így a két Red Bull által az élre. A rajt vesztese Lando Norris volt, aki Carlos Sainzcal ért össze és kapott defektet, míg a nagy nyertes Lewis Hamilton: már az első kör végén hatodik volt, utána a Ferrarikon is áthámozta magát, az ötödik körre pedig Bottas elengedése révén immár dobogós pozícióban haladt Verstappen és Perez mögött.
A hatodik körben pedig elolvadtak a különbségek, bejött a pályára ugyanis a biztonsági autó: Yuki Tsunoda próbált bevetődni Lance Stroll mellé az első kanyarban, a két autó azonban összeért, teleszórva törmelékkel az aszfaltot (a japánt el is meszelték egy tíz másodperces időbüntetéssel). Az újraindítást remekül abszolválták a Red Bullok, de hamar újra visszafogták a mezőny tempóját: Mick Schumacher koccant az egyébként szárnycsere miatt a bokszból startoló Kimi Raikkönennel, így ismét alkatrészek kerültek a pályára, viszont ezúttal csak virtuális biztonsági autós fázis lépett életbe a takarítás idejére.
Hamilton az újabb zöld jelzés után nem sokáig várt: amint nyithatta a DRS-t, egyből megtámadta Perezt. A brit a külső íven volt kénytelen próbálkozni, de így is megcsinálta a manővert – a mexikói azonban elsőre még visszatámadta őt! Egy körrel később viszont már nem volt pardon, Hamilton átvette a második pozíciót, és megiramodhatott a csata révén 3,5-4 másodperc körüli előnybe kerülő Verstappen után. Ezen azonban nemigen tudott faragni a hétszeres világbajnok, így az élmezőnyből elsőként hozták ki kerékcserére a 27. körben. Verstappenék természetesen azonnal reagáltak, de az egy kör különbség is azt jelentette, hogy másfél másodperc környékire olvadt a különbség a két rivális között. A csapattársaik közül Perez is érkezett a holland után, Bottast viszont még kint tartotta a Mercedes – amivel nyertek, köszönhetően egy újabb VSC-nek, amely alatt a finn is megejtette a maga kiállását, s ezzel átugrotta a mexikóit.
Verstappen és Hamilton között folyamatosan egy-másfél másodperc között mozgott a differencia, ami fenyegető volt egy esetleges elévágás szempontjából. Emiatt a Red Bull már a 40. körben kihozta újabb szett kemény abroncsért a hollandot, Hamiltonnal viszont csak néhány körrel később – már Bottas és Perez szervizelése után – reagáltak erre, így visszahízott két és fél szekundumra a hátránya Verstappen mögött. Ezt azonban néhány kör alatt ismét ledolgozta Hamilton, sőt DRS-távolságon belülre is került ellenfeléhez képest. Olyannyira, hogy a 48. körben a második egyenesben támadni is tudott a brit külső íven, Verstappen pedig csak úgy tudott elöl maradni, hogy mindketten lesodródtak a bukótérbe – az incidenst azonban végül a leszorításgyanús jelenet ellenére nem vizsgálták a stewardok.
Hamilton persze nem hagyta magát, gyorsan összeszedte magát és visszazárkózott Verstappenre. A címvédő aztán többszöri sikertelen próbálkozás után az 59. körben elkapta a hollandot a 4-es kanyar felé menet! Innen pedig már nem volt visszaút: Hamilton a pénteki időmérős kizárása és a motorcserés újabb hátrasorolása ellenére megnyerte az interlagosi versenyt, ezzel pedig 14 pontra megközelítette riválisát – azért csak ennyire, mert a dobogót teljessé tevő Bottas mögött negyedik helyen haladó Perezt a legvégén kihozta friss lágyakért a Red Bull, így elorozta előle a leggyorsabb körért járó pontot.
Ami a középmezőnyt illeti, a Ferrari nagyon könnyedén hozta az ötödik-hatodik helyeket Charles Leclerc-rel és Sainzcal, s mivel a McLaren részéről Daniel Ricciardo kiállt, Lando Norris pedig csak egy pontot szerzett a start utáni kalamajka után, a vörösök meglógtak a konstruktőri értékelés harmadik helyén. Mögöttük Pierre Gasly lett hatodik az AlphaTaurival, megelőzve az Alpine párosát, Esteban Ocont és Fernando Alonsót – ami pedig a vb-ötödik helyért zajló harc szempontjából volt fontos, így továbbra is pontazonosság van a két istálló között. Folytatás egy hét múlva a teljes mezőny számára ismeretlen katari pályán.
A futam végeredménye:
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2. | Max Verstappen | Red Bull/Honda | 10.496 |
3. | Valtteri Bottas | Mercedes | 13.576 |
4. | Sergio Pérez | Red Bull/Honda | 39.940 |
5. | Charles Leclerc | Ferrari | 49.517 |
6. | Carlos Sainz Jr. | Ferrari | 51.820 |
7. | Pierre Gasly | AlphaTauri/Honda | 1 kör |
8. | Esteban Ocon | Alpine/Renault | 1 kör |
9. | Fernando Alonso | Alpine/Renault | 1 kör |
10. | Lando Norris | McLaren/Mercedes | 1 kör |
11. | Sebastian Vettel | Aston Martin/Mercedes | 1 kör |
12. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo/Ferrari | 1 kör |
13. | George Russell | Williams/Mercedes | 1 kör |
14. | A.Giovinazzi | Alfa Romeo/Ferrari | 1 kör |
15. | Yuki Tsunoda | AlphaTauri/Honda | 1 kör |
16. | Nicholas Latifi | Williams/Mercedes | 1 kör |
17. | Nikita Mazepin | Haas/Ferrari | 2 kör |
18. | Mick Schumacher | Haas/Ferrari | 2 kör |
Nem ért célba: | |||
Daniel Ricciardo | McLaren/Mercedes | ||
Lance Stroll | Aston Martin/Mercedes |