Steward
Strommer Benjamin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. május 24. kedd
F1

Newey visszatért, a Red Bull fejlődött – véletlen lenne?

Törökszágban visszatért a Red Bullhoz a korábban balesetben megsérült Adrian Newey, aki állítja: a csapat teljesítményének javulása nem függ össze érkezésével. A feltételezést bóknak veszi.

A Red Bull technikai igazgatója még a nyáron sérült meg egy kerékpáros balesetben, emiatt pedig kénytelen volt több versenyt is kihagyni és otthon lábadozni. Ez az időszak furcsamód egybeesett a csapat visszafogottabb teljesítményével, ami azonnal megszűnt, ahogy Newey visszatért a porondra. 

Olaszországban és Oroszországban a Red Bull nem tudta uralni a mezőnyt, ám Törökországban már sokat javult a tempójuk és bár nem sikerült megelőzniük a Mercedest, a második és harmadik helyen végezve felülmúlták a riválist. A Red Bull azóta megállíthatatlan: egy agresszív stratégiai döntést követően valószínűtlen győzelmet arattak az Egyesült Államokban, majd elképesztő tempóval és fölénnyel óriási futamot teljesítettek Mexikóban. Sokan úgy vélik, Newey visszatérésének köze van az elképesztő javuláshoz.

„Ez nagyon kedves gondolat, de szerintem csak egy véletlen” – szögezte le Newey az F1 Nation podcastjában. „Élvezem a visszatérést, jó itt lenni! Hiányzott már. Remélhetőleg én is hozzáteszek valamit, de ez egy nagyszerű csapat. Én csupán próbálom pótolni a réseket, ha látok olyat.” 

 



Mint elmondta, az elmúlt két hétvégén például a Red Bull szárnyproblémáival volt elfoglalva. „Annyi apróság van a pályán. A beállítások részletei, a gumiabroncsok használatáról szóló döntések… Austinban volt néhány megbízhatósági aggályunk az első szárny miatt, Mexikóban pedig az időmérőn történt egy kis dráma a hátsó szárnnyal. Az autók sosem száz százalékig megbízhatóak” – fejtette ki.

Newey hozzátette, mindkét szárny ugyanaz volt, amit Monacóban és Magyarországon is használtak, de a levegő alacsonyabb sűrűsége miatt itt mindenki maximális leszorítóerővel rendelkezik. „Az, hogy eléri a végsebességet, valójában azt jelenti, hogy nagyobb terhelést kap, mint Magyarországon. Úgy tűnt, ez fogott ki rajtunk.Szerencsére azonban a harmadik szabadedzés és az időmérő közti módosítások megoldották a problémát” – zárta le gondolatait.

A Red Bull jelenleg egyetlen ponttal áll a rivális Mercedes mögött a konstruktőri bajnokságban, Brazíliában pedig jó esélyekkel indulnak. Vajon sikerül átvenniük a vezetést?



Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: