Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. június 29. szerda
F1

A Red Bullt meglepte a mexikói siker

Az utóbbi években nagyon feküdt a mexikói pálya az osztrák istálló autóinak, ennek ellenére most nem számoltak arra, hogy nyerhetnek. Adrian Newey szerint az időmérő elbizonytalanította a csapatot.

2015-ben hosszú szünet után került vissza Mexikó és az Autodromo Hermanos Rodriguez pálya a versenynaptárba, azóta viszont a tavalyi év kivételével minden évben rendeztek versenyt ezen a helyszínen. A Red Bull pilótái ezen alkalmakkor általában nagyszerűen teljesítettek, a körülmények ugyanis nekik kedveztek. Max Verstappen a legutóbbi sikerével már három futamgyőzelmet számlál ezen a helyszínen, amivel hatalmas lépést tett a világbajnoki cím felé.

Bár az előjelek jók voltak az utóbbi évek alapján és a szabadedzéseken is úgy tűnt, hogy előnyben vannak az energiaitalosok, a Mercedes meglepetést okozott a szombati napon. Valtteri Bottas és Lewis Hamilton simán megszerezték az első sort, így a Red Bull részéről joggal kezdhettek aggódni. A csapat technikai igazgatója, Adrian Newey szerint rengeteg gondjuk volt a kvalifikáción.



„Nagyon küzdöttünk az időmérő edzésen. A Q3-ban nem használtuk jól az abroncsokat, így a második sorban állva semmiben sem lehettünk biztosak. Szerencsére Maxnak remek rajtja volt, Pontosan eltalálta a féktávot és onnantól kezdve hasonló volt a helyzet, mint Ausztriában, ahol szintén úgy tűnt, hogy jobban kezeljük a gumikat és el tudtunk távolodni” – mondta Newey a Sky Sportsnak.

Bár Verstappen jelentős előnybe került a pontversenyben, az istálló tapasztalt szakembere szerint még sok van hátra, így nem bízhatják el magukat túlságosan.

„Nem lehet ezt olyan könnyen kijelenteni nem igaz? Az egész év eddig csak egy hajszálon múlott. Silverstone felé tartva igazán tisztességes előnyünk volt, két futammal később pedig már mi kerültünk hátrányba, szóval még bármi megtörténhet” – tette hozzá.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: