Nem volt olyan rég, de messzinek tűnik a 2019-es szezon, amikor még a Ferrari-motor volt a Formula-1-es mezőny legerősebbje. Az FIA technikai direktívája és titkos megállapodása a Scuderiával azonban lenullázta a márka előnyét, az olaszoknak 2020-ban mélyről kellett felzárkóznia.
A 2021-es szezon már jóval biztatóbb összképet mutat: Charles Leclerc két alkalommal pole-pozíciót is szerzett. A fő referencia azonban a McLaren, amellyel a Ferrari a konstruktőri harmadik pozícióért harcol: a Mercedes-motoros csapattal való összehasonlítás egyértelműen jelzi a fejlődést az erőforrás terén, különösen, mióta az Orosz Nagydíjon megérkezett a fejlesztett hibrid rendszer.
„A plusz motorerő mindig egyenes vonalban érhető el: az egyenes kezdetén és végén is profitálunk belőle. Ez számszerűsíthető is, az austini versenyhétvégén látható volt, hogy maximális leszorítóerővel futottunk, mégis sikerült szinte lemásolnunk a többiek sebességét” – mondta az Autosportnak Mattia Binotto csapatfőnök.
„A tavalyi év helyzetéhez képest ez egyértelműen nagy előrelépés. Tudjuk, hogy még mindig van eltérés a jelenlegi legjobb motorhoz képest, de hisszük, hogy ez az eltérés nem olyan drámai” – folytatta Binotto. Az új motorral Leclerc két negyedik helyezést szerzett az előző két nagydíjhétvégén, az USA-ban kiélezett harcban győzte le a McLareneket.
„Összességében, a kör egészének egyensúlyát tekintve úgy vélem, egyértelműen mi voltunk gyorsabbak a hétvégén. Pedig papíron ez a pálya nem kedvezett nyilvánvalóan a mi autónknak. Ezért vagyok ilyen elégedett az elmúlt versenyeken látott előrelépéssel és kifejezetten az erőforrás segítségével az időmérőn és futamon. Ez magabiztossá tesz a következő néhány versenyre nézve” – beszélt a konstruktőri csatáról Binotto. Az amerikai eredmény után mindössze 3,5 pont választja el egymástól a McLarent és a negyedik Ferrarit.