Szezonja nyolcadik győzelmét szerezte Max Verstappen: a Red Bull korábbi kiállásai – az „agresszív stratégia”, amelyben a holland nem bízott maradéktalanul – végül nyerőnek bizonyultak a Mercedes későbbi kerékcseréihez képest. Verstappen indult a pole-pozícióból, de rögtön a rajt után lépéshátrányba került, mikor Hamilton átvette a vezetést.
„Izgalmas volt a teljes futam, végig jellemezte a nyomás, mivel nem tudtam, mennyire lesz a végén gyors Lewis. Az első kiállással nagyon agresszívak voltunk, aztán a második etapnál, mikor Lewis elévágáshoz szükséges közelségbe került, újra válaszolnunk kellett és korábban kiállnunk” – mondta futamáról Verstappen a hivatalos sajtótájékoztatón, melyen virtuális formában a Formula.hu is részt vett.
„Úgy gondoltam, nagyon jól rajtoltam, Lewis viszont kiváló startot vett, és amint mellettem volt, lényegében már el is dőlt a kérdés” – kezdett a start pillanatával Verstappen. „A külső ívet kellett választanom, hogy elkerüljem a bajt a mögöttem levőkkel, mivel a hajtű meglehetősen szűk. Megpróbálkoztam a hosszabb úttal.”
Az austini futam hajrájában nyolc körrel frissebb abroncsain Hamilton vészesen közeledett, Verstappen azonban a legutolsó kettő fordulóban jóval használtabb gumikon is előszedett tartalékot, így megtorpantatta a rivális felzárkózását. Így is értékes tizedeket veszített azonban, mikor a legkörözött Mick Schumacher nem állt félre azonnal előtte.
Ez volt az a pillanat, amely a csapatfőnöknek, Christian Hornernek csaknem infarktust okozott. „Majdnem szívrohamot kaptam, amikor Mick előttünk volt. De szerencsére miatta nyithattuk a DRS-t is” – mondta Horner. Verstappen ugyancsak rámutatott, hogy a lekörözött Haas egyben segítséget is jelentett, köszönhetően annak, hogy az érzékelési pont után nyithatta a hátsó szárnyat:
„Az utolsó etap nagyon hosszú volt, főleg ilyen forróságban. Sikerült kitartanunk a végéig, maradt elég gumi, hogy az utolsó két kört megnyomhassam. Elém került egy Haas az utolsó szektorban, akit használt gumin nem volt könnyű követni. Bizonyos szempontból mégis szerencsés, hogy előttem maradt, így nyithattam a DRS-t, ezzel pedig az elvesztett időt sikerült valamennyire ellensúlyozni. Az utolsó körben a kulcs az volt, hogy jó legyen az első szektor és a második eleje. Nem volt könnyű, hiszen a gumiknak már végük volt. De hihetetlen volt itt győzni!” – mondta a holland, aki a második kör közepén lélegezhetett fel, mikor Hamilton a hosszú hátsó egyenesben nem nyithatta DRS-ét.