DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 15. péntek
F1

Nem számít újabb motorbüntetésre a Red Bull

Christian Horner szerint most már kihúzhatják a szezon végéig a Szocsiban beszerelt negyedik erőforrással Verstappennél, ugyanakkor a csapatfőnök továbbra is kulcstényezőnek tartja a megbízhatóságot.

Mindkét világbajnoki aspiráns versenyzőt utolérte a motorcserés büntetés az utóbbi versenyeken: Max Verstappennek a Formula-1-es Orosz Nagydíjon szerelték be az egy szezonban felhasználható darabszámon már kívül eső negyedik erőforrást, míg Lewis Hamilton Törökországban kapott friss belsőégésű motort. Mindkettejük számára jól sikerült az ezzel járó rajthelybüntetés utáni kármentés: a holland a mezőny végéről egészen a második helyig tört előre Szocsiban, míg brit riválisa Isztambulban a 11. kockából startolva ötödik lett.

Christian Horner, a Red Bull csapatvezetője szerint a hátralévő hat forduló során is döntő tényező lehet, mennyire megbízhatók a motorok: „Egyértelmű, hogy a megbízhatóság kulcsszerepet fog játszani. Egy második motorbüntetés már csak öt rajthelyes büntetést jelent, szóval nem olyan jelentős, mint az első, de így is kulcskérdés lesz. Ez arról szól, hogy jókor jó döntéseket hozzunk, megőrizzük a higgadtságunkat és jól elvégezzük az alapokat” – idézi szavait a Crash.net.

verstappen-redbull-isztambul-1



Az energiaitalosok vezetője ugyanakkor bízik benne, hogy Verstappen esetén el tudják kerülni az újabb Honda-motor beszerelését és a büntetést: „Úgy vélem, normál körülmények között tudnunk kell teljesíteni a szezont a Szocsiban bevállalt büntetéssel. Ezzel három bevethető motorunk van, vagyis nem egy erőforrásra kell támaszkodnunk, szóval elméletileg el kell jutnunk ezzel az idény végéig, de soha nem mondd, hogy soha.”

A Red Bullnál az esetleges újabb motorcserénél sokkal aggasztóbb lehet, hogy legutóbb a Török Nagydíjon a Mercedes tempója jóval erősebb volt az övéknél, és különösen az egyenesekben tűntek erősebbnek. Nem véletlen, hogy a címvédő istállónál is már bíznak a világbajnokság megnyerésében, de Horner ígéri, hogy alaposan kielemzik a harmatosabb isztambuli produkciójuk okait:

„A Formula-1 egy olyan üzlet, amely rengeteg elemzésből áll, legyen szó akár a motorokról, a tapadásról, az autónk specifikációjáról, a riválisokról, bármiről, ez is a játék része. Biztos vagyok benne, hogy a komoly csapatok mind így csinálják, úgyhogy folyamatosan tanulunk, és az ilyen napok után reagálnunk kell az alapján, amit az adatok mutatnak és amit a versenyzők éreznek.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: