DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Most már hisz a vb-címben a Mercedes

Volt olyan szakasza az idei F1-es szezonnak, amikor a Red Bull egyértelműen erősebbnek tűnt, a címvédő alakulat vezető pályamérnöke azonban roppant bizakodó a Török Nagydíjon mutatott tempó okán.

Rendkívül szoros versenyt fut egymással 2021-ben a Mercedes és a Red Bull, valamint Lewis Hamilton és Max Verstappen: az egyéni tabellán a holland hat ponttal vezet a brit előtt, míg a konstruktőrök között a címvédő istállónak 36 egység az előnye az energiaitalosokkal szemben. Főleg a nyár első felében tűnt úgy, Verstappen és a Red Bull ragadhatja magához a kezdeményezést, azóta azonban fordulni látszik a kocka: a Mercedes silverstone-i fejlesztései óta kiegyenlítettebb a harc, legutóbb Törökországban pedig egyértelműen övék volt a gyorsabb autó.

hamilton-mercedes-isztambul-1



Pontosan ez az isztambuli forma mondatja azt Andrew Shovlinnal, a Mercedes vezető pályamérnökével, hogy most már a csapaton belül is úgy érzik, hogy a W12-es alkalmas lehet arra, hogy folytassák 2014 óta tartó sikerszériájukat – a szakembert a RaceFans.net szaklap idézi:

„Jó volt a formánk száraz pályán, jó tempót mutattunk vízen, és úgy tűnik, ez az autó képes világbajnokságokat nyerni. Ha visszatekintünk az év első szakaszára, amikor ki kellett egyensúlyoznunk a két év közötti fejlesztéseket, az egyik aggodalmunk az volt, hogy vajon később is képesek leszünk-e pole-ba állítani az autót, kisajátítani az első rajtsort, kontrollálni egy versenyt? Nagyon megnyugtató, hogy úgy fordulunk rá az utolsó hat futamra, hogy megmutattuk, hogy olyan csomagunk van, amellyel képesek vagyunk szombaton az időmérőn és vasárnap a versenyen is felülmúlni őket.”

A soron következő USA Nagydíj helyszínén, a Circuit of the Americas versenypályán is jó a Mercedes mérlege, Shovlin ugyanakkor nem bízza el magát: „Minden versenynek úgy kell nekivágnunk, hogy azt nézzük, mi foghat ki rajtunk, nem pedig azt, hogy mi lesz jó számunkra. Nem igazán szeretjük azt a hozzáállást. Meg kell néznünk, milyen adatokat kapunk a szimulációkból és min kell dolgoznunk az autón. Nagyon más az ottani aszfalt, ugyanakkor Lewis nagyszerűen szokott menni rajta, ráadásul jó előzési lehetőségek is vannak a pályán, s a gumikopás is jelentős. Ez pedig némileg változtat a verseny dinamikáján. Nincs okunk azt hinni, hogy nem leszünk erősek Austinban. Törökországba remek felkészülés után érkeztünk meg és egyből a megfelelő tartományban volt az autó, úgyhogy biztosra kell mennünk, hogy ez a következő versenyeken is így történik.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: