Mivel esőversenyként indították útjára a Török Nagydíjat az elmúlt hétvégén, nem volt érvényes az a szabály, hogy legalább egyszer mindenképpen kötelező a bokszban járni a futam során. Eleinte Charles Leclerc és Lewis Hamilton is megpróbálták kerékcsere nélkül teljesíteni a versenytávot, de végül ezt csak Esteban Ocon tette meg.
A célba érésnél lehetett látni, hogy az Alpine jobb első gumija teljesen a végét járta, ráadásul tempóban is nagyon visszaesett már, de a pontszerzés sikerült. „Nem is tudom, mikor volt utoljára, hogy valaki bokszkiállás nélkül teljesített egy futamot. Igen, kockázatot vállaltunk ugyanazzal a szettel, de kifizetődött. A célban már nagyon nem nézett ki jól a gumim, szerintem a gyárban ki fogjuk tenni a falra” – idézi Ocont a PlanetF1.com.
Főnöke szerint úgy érezték, semmi veszély. „Néhány körrel a leintés előttig nem tudhattuk, végig tudjuk-e csinálni ugyanazzal a gumiszettel. Eljött az a pillanat, amikor egyértelmű lett, hogy ha a verseny derekán kereket cserélünk, jó ideig még csak gyorsabbak sem lettünk volna, mert az új átmeneti esőgumikon ismét jelentkezett volna a szemcsésedés” – ecsetelte véleményét Marcin Budkowski.
„Figyeltük azok visszajelzéseit, akik meghúzták a kerékcserét és Esteban érzései alapján döntöttünk úgy, hogy nem állunk ki. Abban a szakaszban kifejezetten elégedett volt az abroncsaival, mi pedig vártuk, hogy esetleg lesz egy biztonsági autós időszak, vagy felszárad a pálya annyira, hogy már száraz gumikat tehetünk fel. Nem tudtuk, hogy az eredeti szett kitart-e a célig.”
„Folyamatosan figyeltük az adatokat, illetve pilótánk visszajelzését, valamint a belső kamerás felvételeket, majd úgy gondoltuk, kitart a végéig, hajrá. Természetesen nem hagytuk volna kint a pályán, ha balesetveszélyesnek éreztük volna a gumikat. Végül megérte a kockáztatás” – tette hozzá Budkowski.