Fernando Alonso a Formula-1-es Orosz Nagydíj rajtjánál olyan tempóval érkezett meg az első igazi, számozás szerint 2-es kanyarhoz, amellyel nem tudta azt bevenni, így egyenesen átszáguldott a bukótéren az arra kijelölt sávban. A felvételek alapján felmerült, hogy bár a spanyol a pályára visszatérve néhány autót visszaengedett maga elé, így is pozíciót nyert ahhoz képest, mintha megpróbált volna befordulni – sőt, helyszíni beszámolók szerint annyira tudatos lehetett a manőver, hogy azt a végül hatodik helyen záró kétszeres F1-es világbajnok már a futam előtt, a kivezető körön kipróbálta.
Le start d'alonso il me fume #F1 pic.twitter.com/bWryeig4n0
— ZuggS (@ZugGGGGGGG) September 27, 2021
A leintés után Michael Masi, az FIA versenyigazgató azonban elmagyarázta, hogy az Alpine versenyzője miért nem vétett a szabályok ellen a szándékosnak tűnő kanyarátvágás ellenére sem:
„Nem úszta meg” – idézi Masi szavait a Racingnews365.com szaklap. „Ha megnézzük az esetet, már többször is elmondtam, és ennek a csapatok is pontosan tudatában vannak, hogy a versenyek első néhány kanyarjában, ha ilyen pont van a pályán, a pilótáknak azon versenyző mögé kell visszajönniük, aki mögött bementek a kanyarba, és Fernando ezt is tette – méghozzá nagyon gyorsan. Ugyanígy cselekedett a másik három pilóta – Pierre Gasly, Antonio Giovinazzi és Max Verstappen –, aki ugyanott lement a pályáról: azon versenyző mögött tértek vissza a pályára, aki mögött a kanyart megkezdték.”
A fentiek alapján ez egy szürke terület lehet a szabályozást illetően, elvégre egy start után nehéz megállapítani, pontosan melyik pozíciót is foglalta el Alonso a kanyarba bemenet. Mindenesetre Masi a 2019-es Francia Nagydíjat hozta fel ellenpéldaként, ahol Sergio Perez annak ellenére nyert pozíciót és kapott emiatt büntetést egy pályalevágást követően, hogy a kijelölt útvonalon tért vissza az aszfaltcsíkra. A versenyigazgató szerint akkor a mexikói tartós előnyre tett szert a megmozdulásával, míg az ő értelmezésében ez Alonsóra most nem volt elmondható Szocsiban.