A Formula-1-es Orosz Nagydíjat megelőző csütörtökön a Haas végre hivatalosan is bejelentette, hogy a 2022-es szezonnak is a Mick Schumacher, Nyikita Mazepin duóval vágnak neki. Az orosz maradását már korábban is gyakorlatilag megerősítette Günther Steiner csapatvezető, ahogy a némettel való hosszabbítás is csupán formalitásnak tűnt. A Crash.net szakportálnak nyilatkozva Steiner elmondta, hogy Schumacher ferraris kontraktusa okozta a késlekedést:
„Micknek hosszú távú szerződése van a Ferrarival – aminek nem ismerem a részleteit, szóval ne is kérdezzetek róla –, és össze kellett rakniuk néhány dolgot, ez vett igénybe némi időt. Mindig elmondtam, hogy jó irányba haladtunk, csak amíg nincs aláírva a papír, nem tudok bejelenteni semmit” – mondta el a csapatfőnök. Hozzátette: már Monzában szerették volna bejelenteni a jövő évi párosukat, ám erre végül az említett okok miatt nem került sor – viszont ennek ellenére nem egyeztetett más versenyzőkkel a Haas a jövő évi ülést illetően.
Az amerikai istálló idén egyértelműen az F1-es mezőny sereghajtó, ám ez nem kis részben annak tudható be, hogy a 2021-es autót szinte egyáltalán nem is fejlesztették, hogy a teljesen új jövő évi konstrukcióra koncentrálhassanak. Schumacher pedig emiatt optimista is a 2022-es kilátásokat illetően – minderről Szocsiban, a Formula.hu jelenlétében zajlott sajtótájékoztatón beszélt az újonc:
„Remélem, a középmezőnyben leszünk, szerintem ez a cél abszolút elérhető. Tudjuk, hogy valamelyest előbb csaptunk bele a projektbe, mint a többiek, s az idei költségvetésünk jelentős részét 2022-re fordítottuk, szóval remélhetőleg ez némi előnyt jelent majd számunkra főleg az idény elején, és remélhetőleg elmondhatjuk majd magunkról, hogy folyamatosan a pontszerzők között szerepelünk. Egyértelmű, hogy nagy előrelépés lenne ez, és roppant keményen dolgozunk azon, hogy ezt elérhessük.”
A német arról is beszélt, hogy idén különösen a kvalifikációt élvezte, de már alig várja, hogy ott is reális esélyük legyen a Q1-ből való továbbjutásra: „Szerintem az időmérőkön vagyunk a legközelebb az előttünk lévő autókhoz, talán a versenyeken vagyunk még kissé jobban lemaradva és ott nem tudtunk mindent pontosan összerakni. Egyértelmű, hogy idén a futamok olykor rendben voltak, de sokszor nehézségeink adódtak, az időmérőkön ellenben élvezetes volt részt venni. Szerintem nagyon izgalmas felépíteni egy hétvégét, és el sem tudom képzelni, milyen lehet bejutni a Q2-be vagy a Q3-ba, ahol még inkább taktikáznunk és terveznünk kell – ez elég érdekes, és azt kell mondanom, hogy már nagyon várom, hogy ilyen történjen.”