DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Alonso: Mindenki harcolhasson a dobogóért!

A kétszeres F1-es világbajnok szerint ezt kellene célul kitűznie a sportnak maga elé, de a spanyol bízik benne, hogy a 2022-ben érkező új autók eleve az első lépést jelentik majd ez irányba.

A hibrid éra 2014-es kezdete óta jórészt a Mercedes dominált a Formula-1-ben, s a Ferrari és a Red Bull csak ideig-óráig tudta tartani velük a lépést. Az üdítő kivételt éppen a mostani szezon jelenti, amikor az energiaitalosok tényleges kihívói az Ezüst Nyilaknak. A középmezőnynek ugyanakkor továbbra is csak elvétve van esélye befurakodni a legjobbak közé – jóllehet, az elmúlt másfél szezon során nyert futamot az AlphaTauri, az akkori Racing Point, az Alpine és a McLaren is.

Az Alpine-nál jómaga is egy középcsapatot erősítő Fernando Alonso ugyanakkor úgy véli, az F1 számára az elsődleges cél az lenne, ha erőből is egyenlő esélyekkel pályáznának az istállók a pódiumos helyezésekre – minderről a Motorsport.com szaklapnak beszélt a spanyol:

alonso-alpine-monza



„Amit szerintem meg kell oldanunk, és talán a jövő év lesz ennek az első lépése, az az autók közötti különbség. Jelenleg ha elég szerencsés vagy és egy versenyképes autóban ülsz, akkor csak a csapattársad ellen kell harcolnod, nem pedig egy másik istálló ellen. Emellett a futamok 95 százalékában dobogóra fogsz állni, nem számít, hogy egy 19 éves újoncról vagy 45 évesen a mezőny legöregebbjéről van szó. 95 százalékban dobogóra állsz idén. Ezt meg kell oldanunk sportként, hogy nyitottabbá váljon a harc és mindenki küzdhessen egy nap a pódiumért. Pillanatnyilag ez nem lehetséges.”

Alonso arról is beszélt, hogy akár fiatal, akár rutinos pilótáról van szó, folyamatosan tanulni kell a Formula-1-ben: egyfelől az újoncoknak alkalmazkodniuk kell a teljesen új körülményekhez, másfelől az F1 is állandóan változik, amivel lépést kell tartaniuk a versenyzőknek is.

„Ez már nem arról szól, hogy mindig a maximumon menj, mint a gokartban vagy a juniorszériákban. Itt más problémákat és helyzeteket is kezelni kell a versenyen, mint például a gumimenedzselés és a stratégia” – mutatott rá a kétszeres F1-es világbajnok. „Egyszer eljutsz egy pontra, amikor minden versennyel egyre jobb leszel, mert egyre többet megtudsz az autóról, s a csapat is segít fejleszteni a vezetési stílusodat az adott évi konfigurációhoz és gumikhoz. Jövőre megint új dolgokat kell megtanulnunk, úgyhogy folyamatosan fejlesztjük magunkat versenyzőként.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: