DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Az új szabály okozta a Red Bull lassú kerékcseréjét

Monza semmilyen tekintetben nem alakult jól a Red Bullnak. A pályán Verstappen ütközött Hamiltonnal majd kiesett, és a bokszmunkájuk is messze elmaradt a tőlük megszokottól.

Amikor az FIA még nyáron bejelentette, módosít a kerékcserékre vonatkozó szabályokon, a mozdulatok lassítása és ezáltal a biztonság növelése volt a célja. A Red Bull ékes példája volt ennek az Olasz Nagydíjon, a rendre kerékcsere-rekordokat döntögető alakulat ugyanis 11 másodperc után engedte csak útjára Max Verstappent. Ez majdnem tízszer annyi volt, mint a leggyorsabb, amit valaha teljesítettek (és amivel ők is állnak a statisztikák élén az F1-ben).

Furcsán hangozhat, de a Milton Keynes-i brigádot valóban az FIA lassította le. A Red Bull hivatalos oldalán a csapatfőnök Christian Horner beszélt arról, hogy megvizsgálták, mi okozta a szokatlanul elhibázott bokszmunkát, és mostanra összefüggést is találtak a Belga Nagydíjtól életben lévő szabályok és a malőr között.



„Egy ritka emberi hiba történt a kerékcserénk során, az új technikai direktívának köszönhetően. Mindenesetre tanultunk belőle. Az a lassú kiállás kivette Maxot onnan, ahol a helye lett volna a pályán. A Mercedes is bonyolította a szituációt, miután tétováztak a saját bokszkiállásukkal, ez pedig azt jelentette, hogy mindkét versenyző fej-fej mellett volt” – világított rá arra, hogyan készítette ez a baki elő a két vb-aspiráns találkozóját.

„Mindketten tudták, hogy elöl kell lenniük, mert nehéz előzni. Max meg akarta ragadni a pillanatot, Lewis pedig mindenképpen meg akarta őrizni a pozícióját” – elemezte Horner a helyzetet, amelynek mind tudjuk, mi lett a vége…

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: