DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 26. csütörtök
F1

Verstappen bárki mással óvatosabb lett volna?

A bajnokesélyes Max Verstappent többen dicsérték az elmúlt években, mennyire benőtt a feje lágya, azonban van, amikor még mindig megkapja az „agresszív” jelzőt. De ez helyzet- és pilótafüggő.

Legalábbis az egykori F1-es pilóta, Jolyon Palmer szerint. A manapság a Formula-1 hivatalos oldalának szakértőjeként tevékenykedő brit is kifejtette véleményét az újabb Verstappen-Hamilton esettel, illetve a két bajnokaspiráns viszonyával kapcsolatban.

A hollandnak és a hétszeres világbajnok címvédőnek nem ez volt az első kerék a kerék elleni csatája idén, de a második olyan, ami komolyabb autótöréssel végződött. Míg Silverstone-ban a Verstappent előzni próbáló Hamiltont találták vétkesnek az ütközésben, addig Monzában fordított felállásban a Red Bull-pilóta kapta a büntetést. Akár a Brit Nagydíjon történteket, úgy a legutóbbi karambolt is sokan versenybalesetnek tartották.

Palmer is ezen az állásponton van., aki szerint két, a világbajnoki címért küzdő versenyző esetében ilyen szituációkkal számolni kell. Most Verstappen és Hamilton egálban vannak. „Hasonlóan a Brit Nagydíjon történtekhez, a monzai ütközés is klasszikus versenybalesetnek tűnik számomra. A különbség, hogy most Verstappen volt a támadó fél, ő vállalta a nagyobb kockázatot” – írta az F1 oldalán.



Azt is elemezte röviden, mi vezethetett ahhoz, hogy a két rivális végül egymás tetején, a sóderágyban találta magát. „Ahogy Hamilton kiért a bokszutcából, Verstappen számára kritikus volt, hogy már abban a kanyarban megelőzze, vagy legalább védekezésre kényszerítse a második kanyarig. Még ott is nehéz lett volna, ahogy azt épp Hamilton példája mutatta az első körben. Az egyes kanyarban Hamilton volt elöl, de Verstappen versenytempóval érkezett, így a kanyarkombinációban már egymás mellé kerültek. Ez volt a kritikus pillanat.”

Noha Palmer úgy véli, ez mindkettejükön múlt, mégis a holland magatartását érzi inkább döntőnek. Riválisa előhozhatta belőle azt az oldalát, amelyet már-már elfelejthetett mindenki. „Max bárki más ellen óvatosabb lett volna, és a menekülőutat választotta volna. De ez egy most vagy soha pillanat volt, így nem hagyta magát, és belement egy vakmerő manőverbe. Eredetileg volt helye, ami egyre kisebb és kisebb lett, végül pedig a fekvőrendőr használatára kényszerült. Ez dobta a levegőbe és Hamilton autójára.”

Persze szerinte azért a címvédőt sem kell félteni, ő is kivette a maga részét az incidensből. „Ő is agresszív volt, egyre jobban tolva le Verstappent, amíg el nem értek arra a pontra, ahonnan már csak a kerékvetőn keresztül vezetett az út tovább. Ez a taktika gyakori a motorsportban, ilyenkor a másik vagy leszorul a pályáról, vagy elveszi a gázt. Ami itt árnyalja a képet, hogy Verstappennek lett volna elég helye a külső íven, ami a kettes kanyarban már a belsőt jelentette volna” – vélekedett az egykori F1-es.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: