DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Hamilton: Büszke vagyok a felügyelőkre!

Karambollal és kettős kieséssel ért véget Lewis Hamilton és Max Verstappen újabb találkozója a pályán, a holland pedig még egy rajtbüntetést is begyűjtött. Hamilton szerint így igazságos.

Csúnya vége lett Max Verstappen és Lewis Hamilton pozícióért vívott harcának az Olasz Nagydíjon. A bokszból éppen kihajtó hétszeres világbajnok és holland riválisa egyszerre értek az egyes kanyarba, majd a kavicságyba merülve fejezték be az összecsapást, méghozzá elég ijesztő jelenetekkel. Hamilton fejét épphogy elkerülte Verstappen hátsó kereke, belegondolni is rossz, mi lett volna, ha nincs az autón a glória.

A felügyelők a verseny után foglalkoztak az esettel, és végül este közölték, három rajthelyes büntetést szabtak ki Verstappenre, akinek „túlnyomórészt” a felelőssége volt a baleset. A Red Bull természetesen soknak érzi – a közvélemény pedig máris Hamilton Silverstone-ban kapott 10 másodperceséhez hasonlítgatja – a brit azonban a halo után a stewardoknak is hálálkodott.

 

Szerinte jól tették, hogy nem voltak elnézőek, mert ezzel is csak a sport biztonságát szolgálták. „Büszke vagyok a felügyelőkre. Szükségem van még egy kis időre, hogy bővebben reagáljak erre, de úgy gondolom, hogy egyértelműen precedenst teremt. Szerintem az, hogy szigorú szabályok vannak életben, fontos a versenyzők biztonsága érdekében” – szólalt meg Hamilton az ütközés után.

Azzal sokkal rosszabbat tettek volna a bírák, ha versenybalesetnek minősítik a történteket, az ugyanis nyitva hagyta volna az ajtót a jövőben a hasonló incidenseknek. „Ez mindaddig így folytatódik, amíg a saját kárunkon nem tanulunk. Nekem pedig nem igazán vannak ilyen eseteim. Összességében, ha egy ilyet félvállról veszel, utána nagyon könnyű folytatni” – részletezte tovább, miért is tartja szükségesnek a szigort.

Azt, hogy mi miért történt, természetesen megérti, hiszen ő is versenyző, és némiképp talán várható is volt. Azonban hogy mennyire veszélyes szituáció kerekedett belőle, már aggasztó, és Hamilton szerint le kell vonni belőle a tanulságokat. „Mi, pilóták mindannyian a határon autózunk. Ha az övé a belső ív, minden versenyző, a múltban és a jelenben is, megpróbálná védeni azt. Persze ha kerék a kerék ellen mész be egy kanyarba, és ha még a kijáraton is egymás mellett vagytok, akkor fel kell adnod a pozíciót és helyet hagynod, amikor az autó eléd kerül. Van egy szabály, hogy az elöl lévőé a kanyar, a másiknak pedig át kell engednie. Ezt most mindenképpen meg kell vizsgálnunk és megbizonyosodnunk arról, hogy a jó döntéseket hoztuk. Senki sem szeretné, hogy a másik megsérüljön. Talán ki tudunk találni valamilyen protokollt, hogy a jövőben ilyen ne fordulhasson elő.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: