Hazai pályán mindenki sokat várt a Ferraritól. A pilóták nem kevésbé. Carlos Sainz és Charles Leclerc is abban reménykedtek a hétvége előtt, hogy sikerül megörvendeztetniük a tifosit, néhány jó eredménnyel indulva tovább a következő versenyre. Ez végtére is össze is jött, Sainz a 6. lett, Leclerc pedig épp csak lemaradt a dobogóról.
A monacói megszenvedett a monzai három nappal. Pénteken motorgondokkal küzdött, szombaton már rosszul is lett az autóban, vasárnap pedig kemény és néhol igazságtalan csaták árán tudta csak megszerezni a pozícióját. Mégis magasan értékeli ezt az Olasz Nagydíjat, a csapat és a saját teljesítménye szempontjából is.
„Összességében a tempónk nagyon erős volt, erősebb, mint gondoltuk. Nem ez volt a legkönnyebb verseny, de ha összevetjük, hogy tavaly hol voltunk, és idén hol állunk, látszik, hogy nagyot léptünk előre. Így kell folytatnunk” – kezdte Leclerc. Bár ez már a negyedik szezonja a száguldó cirkuszban, mégis karrierje egyik különösen jó futamaként tekint a monzaira, úgy is, hogy semmi különlegeset nem tett. „Ha értékelnem kellene, ez az öt legjobb F1-es teljesítményem között van. Úgy érzem, abszolút mindent beleadtam, szóval boldog vagyok. Viszont dolgoznunk kell még, hogy hamarosan a győzelemért harcolhassunk.”
Ettől annyira talán nem is voltak ma messze, hiszen Max Verstappen és Lewis Hamilton ütközése után Leclerc annyira nem szakadt le az élen álló McLarenektől, de szerinte csak kívülről látszódhatott egyszerűnek a helyzet. „Nagyon-nagyon nehéz lett volna magunk mögött tartani őket. Amint Valtteri megelőzött, próbáltam visszatámadni, és sikerült is, de túl gyors volt. Nagyon-nagyon sebezhetőek voltunk ma előzés szempontjából. Mi nehezen előztünk, bennünket viszont könnyű volt megelőzni.”
Valakinek mégis csak szabálytalanul sikerült. Sergio Perez már a szombati sprintkvalifikáción is bemutatott egy hasonló manővert Lance Stroll ellen, amit akkor nem szankcionáltak, most azonban igen, mivel még csak hajlandóságot sem mutatott arra, hogy visszaadja a pozíciót. Leclerc számára teljes homály mexikói kollégája megmozdulása. „Nagyon meglepődtem. A négyes kanyarba úgy mentem be, hogy tudtam, ő a külső íven van, és megpróbálja majd kivitelezni a manővert. A kanyar közepén lelassítottam, arra vártam, hogy kívül marad, és megelőz. Aztán láttam, hogy átvágja a pályát.”
A Ferrari-pilóta szerint ezek után teljesen egyértelmű volt, minek kell következnie. „Hagytam neki helyet. Kicsit összezavarodtam, azt hittem, vissza fog engedni maga elé, de nem tette. Azt hiszem, ez így elég egyértelmű szituáció volt” – értett egyet az FIA öt másodperces büntetésével.