A koccanás után az újonc japán ugyan leidiótázta a futamgyőztes lengyel pilótát, ám a versenybíróság nem érezte Robert Kubica hibájának a balesetet, így büntetést sem kapott. Éppen elég büntetés volt az Alfa Romeo pilótájának, hogy visszaesett az utolsó helyre, megperdült, bele a kavicságyba és kis híján fel is adta a futamot, amikor még lett egy ötlete és az sikeresen kimentette a kavicságy fogságából.
„Rettentően rosszul rajtoltam. Nem tudom, mi történhetett a startnál, valószínűleg én tehettem rosszul valamit, nem sikerült normálisan elrugaszkodnom, a riválisokkal szemben fontos métereket veszítettem. Aztán mégis felgyorsultam és éppen a rontott rajt miatt sokkal jobban átláttam a többiek helyzetét, kiválóan helyezkedtem és egy-két pozíciót még nyertem is az első sikánban” – ecsetelte véleményét Kubica a sprintet követően.
„Aztán a második sikánig még további két helyet nyertem, ahogy utat találtam a lelassuló autók között. A sikánban aztán Tsunoda nekem jött, elakadt az autóm a kavicsban és már közel álltam ahhoz, hogy leállítsam az Alfát és feladjam a sprintet. Ekkor azt gondoltam, bevetem korábbi ralis tapasztalataimat, az ötlet bejött, kiszabadult az autó a kavics fogságából, de meg ne kérdezze bárki is, hogyan csináltam.”
„Sajnos a futam később sem alakult túl jól, szörnyű túlkormányzottságot mutatott a gépem minden jobbkanyarban, akkor még nem értettem, miért. Aztán a leintés után kiszálltam az autóból és azonnal megértettem a problémát, a padlólemezem jobb oldalán hatalmas sérülés tátongott, amit a Tsunodával való koccanásnál szereztem, ez azonnal meg is magyarázza, miért nem volt rendben az Alfa egyensúlya” – tette hozzá Robert Kubica.