Pénteken még a leggyorsabb volt a Ferrari az F1-es Holland Nagydíjon, és Charles Leclerc bízott benne, hogy még akár a pole-pozícióra is esélyük lehet. Nos, nem volt, sőt a középmezőnyben sem a Scuderia volt a legjobb, hanem Pierre Gasly és az AlphaTauri. A monacói pilóta így az ötödik rajthelyre kvalifikálta magát – pedig amikor arról kérdezték az időmérő után, hogy meglehetett-e volna a negyedik kocka, így felelt Leclerc:
„Igen, elérhető volt” – idézi a PlanetF1.com a pilótát, aki a beállításokat okolta: „Kár érte, talán túl sok szárnyat kértem az utolsó Q3-as körömre. Mivel az első etapon némi alulkormányzottságot éreztem, de alulkormányzottan is kellett mennem az utolsó kifutásomon, mert veszítettünk egy kicsit az autó hátuljából, különösen a 10-es kanyarban. Szerintem ez azokba a századmásodpercekbe került, amelyekkel meglehetett volna a negyedik hely. Kár ezért, mindenesetre vasárnap egy jó starttal felvehetjük a versenyt az előttünk lévőkkel.”
Annak ellenére, hogy a legtöbb versenyző szerint rendkívül nehéz lesz előzni Zandvoortban, Leclerc bízik benne a Formula-3-as futamain látottak alapján, hogy a 3-as döntött kanyar kínálhat lehetőségeket: a kétszeres nagydíjgyőztes szerint a versenyen például más ívek is működhetnek a szóban forgó kanyarban, mint az edzéseken.
A másik Ferrariban ülő Carlos Sainz is épp a 3-as kanyar, pontosabban az előtte lévő szakasz fogott ki még a harmadik szabadedzésen, amelyen csúnyán összetörte az autóját a spanyol. „Eleinte nem tudtam, mi történt. Aztán némi elemzés és lehiggadás, valamint az időmérő után már látom, hogy néhány centiméterre az ívtől már nincs akkora tapadás, mint az íven” – magyarázta a spanyol. „Nagyjából húsz centiméterrel vétettem el a kanyarcsúcspontot abban a körben, és látható, hogy talán összeszedtem némi piszkot, ez pedig egy ilyen pályán elég is egy balesethez.”
A történtek ellenére Sainznak pont emiatt tetszik nagyon Zandvoort: „Monacót és Bakut leszámítva ez jelenti a legnagyobb kihívást. Imádom. Még a balesetnél is úgy éreztem, hogy megérdemeltem, mert ilyennek kell lennie egy pályának, ha letérek húsz centivel az ívről. Pontosan ilyen árat kellene fizetnünk az F1-ben a hibákért: ilyen pályákat akarunk a jövőben, és nem azt az irányt, amerre az utóbbi tíz évben mentek.”
A ferraris egyébként elismerte, hogy maga sem hitte az FP3-as autótörése után, hogy részt tud venni az időmérőn, de végül a szerelők már a Q1 elejére végeztek. „Nem tudom, hogyan csinálták, mert az autó csak 20-25 perccel az edzés vége után érkezett meg. Másfél óra volt rá, hogy megszereljék” – fogalmazott a végül Leclerc mögött a hatodik rajthelyet megcsípő Sainz.