Még a Holland Nagydíj médianapján is téma volt a múlt vasárnapi esős belga „futam”, amelyen mindössze két kört tett meg a mezőny a biztonsági autó előtt, ám így is hivatalos végeredményt hirdettek. Ez utóbbi kapcsán sok kritika érte az FIA-t, abban azonban viszonylag nagy egyetértés volt az érintettek, így például a pilóták részéről, hogy a körülmények nem voltak alkalmasak a versenyzésre Belgiumban.
Többen rámutattak, hogy a múltban voltak a spáihoz hasonlóan nagy esőben megrendezett futamok. A közelmúltból az egyik legemlékezetesebb ilyen a 2007-es Japán Nagydíj volt, ahol tizenkilenc safety caros kör után ugyan, de elengedték a versenyt.
A Fujiban rendezett 14 évvel ezelőtti futamon ott volt többek között Sebastian Vettel és Fernando Alonso is, így a csütörtöki sajtótájékoztatókon – amelyeken a Formula.hu is jelen volt – mindkét világbajnokot megkérdezték arról, mi változott azóta, hogy most már hasonló időjárásban nem engedik el a versenyt a Formula-1-ben. Vettel szerint ez nem a túlzott óvatosságnak köszönhető, hanem Pierre Gasly korábbi nyilatkozatával egyetértve úgy látja, az autók változtak meg, s így főleg a felvert vízpermet okoz gondokat, valamint a gumik:
„Szerintem a kockázatvállalási kedv ugyanolyan, mint volt akkoriban” – mondta el az Aston Martin pilótája. „Úgy vélem, mindannyian szívesen versenyzünk, ha biztonságosak a körülmények. Úgy gondolom, az autók megváltoztak. Jelentősen több leszorítóereje van a mostani autóknak, és úgy tűnik, több vizet felszívnak az aszfaltról. Emellett a gumik is megváltoztak: emlékszem, akkoriban az extrém esős abroncsok megkönnyítették a versenyzést nagyon-nagyon vizes körülmények között is.”
Egyetértett Vettellel Alonso is: „A gumik változtak a leginkább az évek során. Az autók valamilyen okból vagy az aerodinamikai szabályok miatt nagyobb vízpermetet vernek fel, emellett az abroncsok is szélesebbek azokhoz képest, amiket 2007-ben használtunk. Talán az extrém esős gumik erősebbek voltak akkoriban. Lehet, hogy a gumik mérete segített az aquaplaning során. Ehhez hozzá kell venni még a pálya természetét is. Úgy vélem, Spában a nagy tempójával és az egyeneseivel sokáig megtartja ezt a vízpermetet.”
„Szóval szerintem nem voltak versenyzésre alkalmasak a körülmények, csak idő kérdése lett volna egy nagy baleset. És szerintem az FIA ezt próbálta elkerülni, jó döntést hoztak. A posztosztás más kérdés, egyáltalán nem értek vele egyet. De azzal igen, hogy a körülmények miatt nem lehetett versenyezni” – tette hozzá az Alpine-t erősítő spanyol versenyző.