Steward
Strommer Benjamin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. október 22. péntek
F1

Vettel az új gumikról: Kitakarják a kerékvetőket!

Minden fejlesztés épp annyi hátránnyal is járhat, mint előnnyel. 2022-ben sok újdonság érkezik, ezek némelyikét pedig már ki is lehet próbálni. Vettel az egyik új elem hátulütőjét találta meg.

2022-ben az F1-es autók egy új generációját köszönthetjük. A jövő évi szabályok értelmében, melyektől mindenki sokat remél, némileg futurisztikusabb, egymást könnyebben követő versenygépeket kapunk, melyek kiélezettebbé tehetik a csatákat, és összerázhatják a mezőnyt. Több átalakításon is átesnek majd az autók, változik például az első és hátsó szárnyak formája is, de visszatérnek a kerékfedő tárcsák is.

Az új gépekhez új abroncsok is dukálnak, a Pirelli is egy teljesen friss kollekcióval készül a sport következő korszakára. Még nagyobb, 18”-os gumikat láthatunk majd, amiket a versenyzők idén már el is kezdhettek tesztelni, olyan „öszvérautókkal”, amik valamelyest már hasonlítanak jövő évi utódaikra. A teszteken a Williams kivételével minden csapat részt vett, néhányukat pedig meg is szólaltatták a tapasztalataikról.



Az idei évtől az Aston Martint erősítő Sebastian Vettel német precizitással a pozitívumokról és negatívumokról egyaránt beszélt, kezdve azokkal, amik tetszettek neki. „Ezekkel a gumikkal sokkal hosszabb ideig autózhatsz a határon anélkül, hogy túlmelegednének” – idézi a németet az Auto Motor und Sport szaklap. „Sokkal kényelmesebben lehet velük használni a rázóköveket, és jobban is tapadnak a lassú és középgyors kanyarokban. Ezekkel a keverékekkel sokkal gyorsabbnak éreztem magam, mint a hagyományossal” – mondta Vettel, aki még Silverstone-ban próbálhatta ki az új Pirelliket.

Kiemelt azonban egy furcsa nehézséget is. A 2022-es abroncsok szélesebbek, amik minden bizonnyal jól mutatnak az autókon, de Vettel szerint az autóból szemlélve őket már nem ez a helyzet. „A nagyobb kerekek rontják a kilátást. A tükrök is útban vannak. Sokkal jobb volt, amikor a visszapillantók a halóra voltak felszerelve” – hívta fel a figyelmet arra is, hogy a tükrök már máshová lesznek rögzítve a következő évek versenygépein. A gumik pedig mi mindent is takarnak ki? „A kerékfedőkkel és ezekkel a széles abroncsokkal egyáltalán nem látni a kerékvetőket” – nevezte meg a véleménye szerint legfőbb gondot a négyszeres világbajnok. A kerékvetők, még ha látják is őket, akkor is problémaforrások, így érdekes lehet, vezet-e valamilyen változtatáshoz Vettel megfigyelése.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?