Balogh Boglárka: A kommunikációjukat leszámítva idén eddig a Red Bull nálam a favorit; régi önmagukat idézik, technikailag is, stratégiailag/bokszmunkát tekintve is. Az ezüstérmes egyelőre a Ferrari; szépen összeszedték magukat a tavalyi, csalódást keltő év óta, és bár ez most „csak” a harmadik helyért való csatát jelenti, a teljesítményük kiegyensúlyozott, és hatalmas pirospont, hogy ilyen jól beletaláltak a pilótapárosba is. A dobogóra a nagy rivális, a McLaren fér fel, akik amellett, hogy kimásztak abból a gödörből, amibe a 2010-es évek elején kerültek, a csapat menedzselését tekintve is megfelelő hellyé váltak; egyszerre biztosítanak teret a fiatal tehetségük szárnyalásának és nyújtanak türelmesen segítséget a küszködő új pilótájuknak.
1. Red Bull
2. Ferrari
3. McLaren
Balogh Tamás: A Red Bull végre világbajnoki címre esélyes autóval rukkolt elő, s egyelőre a csapat stratégiai szinten is felülmúlja a Mercedest – amely ugyan továbbra is erős csomaggal rendelkezik, de szokatlanul sok hibát követ el. A dobogóra még a tavalyi mélyponthoz képest nagyot előreugró Ferrarit tenném.
1. Red Bull
2. Mercedes
3. Ferrari
Gellérfi Gergő: Mindhárom általam választott istállót óriási különbségek jellemeznek csapaton belül. A Red Bull a turbókorszak kezdete óta először fel tudta venni a versenyt a Mercedesszel, akik állják a sarat a riválisokkal szemben, míg a McLaren egy újabb lépést tett afelé, hogy ismét a nagycsapatok között tarthassuk számon őket – a második számú versenyzők, Perez, Bottas és Ricciardo viszont mindhármuknál elmaradnak a várakozásoktól…
1. Red Bull
2. Mercedes
3. McLaren
Gobodics Tamás: Itt bőven gondolkodni kellett, hogy kit hova is értékeljek. Jó a McLaren, de már tavaly is jó volt, most pedig kapott még egy Mercedes-motort is. Nyert egy futamot az Alpine, de a teljes eddigi időszakot vizsgálva nem elég jó. Nagyon szurkolunk a Williamsnek és minden elismerést megérdemel a csapat, de azért 10 ponttal a top háromba beférni nálam nem lehet. A Red Bull megcsinálta a legjobb autót, de mégsem vezeti a bajnokságot. A Mercedes lemaradt a fejlesztésben nagyrészt a szabályok miatt, taktikai hibákat is vétett, de mégis első a tabellán. Akkor ki a legjobb? Nálam most a nagyon mélyről felálló, pole-pozíciókat és dobogókat szállító Ferrari kapja meg „biztató jelleggel” ezt a díjat…
1. Ferrari
2. Red Bull
3. Mercedes
Mészáros Sándor: A Red Bull-Honda és a Mercedes között végre megvan a szemmagasság: előbbiek talán picit túl sok energiát fordítanak a pszichikai hadviselésre, utóbbiak meglepően sokat – és nagyokat – hibáznak, de ez a két együttes még így is messze kiemelkedik a mezőnyből és az eddig látottak garantálják, hogy izgalmas lesz az évad második fele is. A McLaren-Mercedes sokkal simábban lehozta a motorváltást, mint azt bárki gondolta volna, ráadásul úgy állnak holtversenyben a Ferrarival, hogy Ricciardo fél szezon után sem tudja felvenni a Norris által diktált fordulatszámot…
1. Red Bull-Honda
2. Mercedes
3. McLaren-Mercedes
Strommer Benjamin: Abban az évben, amelyikben a legkevésbé vártuk volna – hiszen mindenki azt kommunikálta, ez egy köztes szezon a lényeg, 2022 előtt – a Red Bull (és a Honda) egy parádésan versenyképes RB16B-vel állt elő, amely a kora nyári időszakban szinte már a Mercedes-dominanciát idézte meg. Az elmúlt hét év címvédője viszont ezúttal a listámon az első háromba sem fért bele, miután félig tavalyról áthozott konstrukcióval sikerült tetemesen visszaesnie 2020-hoz képest, ráadásul a Ferrari sötét időszakait idéző stratégai baklövéseket is felmutatott. Helyette viszont ott van a rossz hírnevet levetkőzni kezdő Ferrari és az Alpine, előbbi a senki által nem várt dobogók és silverstone-i majdnemgyőzelem, utóbbi pedig a Magyar Nagydíjon aratott siker révén.
1. Red Bull
2. Ferrari
3. Alpine
Szikora Tamás: Nagy kár, hogy a Honda kiszáll az energiaitalosokkal közös projektből, mert most végre beérett a munka gyümölcse, ráadásul ezúttal a pilótapárosra sem panaszkodhat senki. Max Verstappen élete eddigi legnagyobb lehetősége előtt áll, igaz nagy valószínűséggel nem ez lesz az utolsó, Sergio Perez pedig szintén a pályafutása legjobb helyzetében van most, és úgy tűnik sikerül ezt meghálálniuk. A Mercedes bár sokszor hátrányba került, hosszú még a szezon és a nyári szünet előtt is látszott, hogy még mindig az egyik legerősebbek a mezőnyben. A dobogóra nálam a Ferrari fért még el, az olaszok elképesztően pocsék szezont teljesítettek tavaly, idén viszont nagyot léptek előre ahhoz képest. Charles Leclerc sokszor viszi a hátán a csapatot, de már ő sincs magára maradva, Carlos Sainz ugyanis hamar ráérzett az autóra.
1. Red Bull Racing
2. Mercedes
3. Ferrari
A végeredmény: A legjobbak legjobbját illetően egy rugóra járt az agyunk, így a versenyzőkhöz hasonlóan a csapatok között is kilógott felfelé egy név szavazásunkban, a Red Bullt hétből hatan tettük az első helyre. A vb-aspiránssá előlépő Milton Keynes-iek mögött nagy szakadék, aztán egy holtverseny kövezik: a gödörből kilábaló Ferrari – amelyet egy kollégánk első helyre is sorolt – és a nyolcadik bajnoki trófeára még mindig minden eséllyel pályázó Mercedes pontazonossággal kapta tőlünk a megosztott második helyet. A McLaren három, az Alpine egy listára fért fel.
1. Red Bull – 20 pont
2. Ferrari – 9 pont
2. Mercedes – 9 pont
4. McLaren – 3 pont
5. Alpine – 1 pont