Mick Schumacher a harmadik szabadedzés hajrájában szenvedett balesetet a Hungaroring 11-es kanyarjában: a Haas olyannyira összetört, hogy váltót kellett benne cserélni, ám mivel a csapat nem tudta befejezni a szerelést az időmérő első szakaszának végéig, az ezért járó öthelyes büntetésnek nincs relevanciája, mivel a német eleve az utolsó rajtkockából startolhat a 36. Formula-1-es Magyar Nagydíjon.
A német egyszer már járt hasonlóképp, méghozzá Monacóban, most viszont a versenyző szerint nem sokon múlt, hogy pályára tudjanak gurulni a Q1-ben – minderről a Formula.hu jelenlétében beszélt a helyszíni újságíróknak:
„Sajnos az, ahogyan eltaláltam a falat, komplikálttá tette utána a szerelést. Szóval ez szerintem egy újabb balszerencsés momentum volt, mivel emiatt lemaradtunk az időmérőről. De rendkívül büszke vagyok arra, hogy a csapat ennyire közel került ahhoz, hogy mégis sikerüljön. Szerintem öt-tíz percre voltunk attól, hogy pályára küldhessük az autót. Elég lett volna egy piros zászló vagy valami, hogy csak egyetlen körre is kiguruljunk.”
Magáról a balesetről így nyilatkozott Schumacher: „Az egész helyzet valójában a 7-es kanyarban indult, ahol már a kijárat is eléggé a határon volt a kerék kipörgése miatt, ami ebben az esetben túlmelegítette a gumi felületét. Emiatt a 9-es kanyart már eleve rossz pozícióból kezdtem meg, ráadásul a hátsók már eléggé a határon voltak. De a 9-es kanyarban az egész hétvégén voltak ilyen pillanataim. Aztán a 11-esbe csaknem teli gázon fordulunk be, és amikor elment az autó hátulja, onnantól gyakorlatilag csak utas voltam.”
Schumacher hozzátette: meglepetésként érte, hogy a hétvégén addig semmilyen gondot nem okozó 11-esben támadt gondja, de úgy érzi, az autójuk túlságosan is érzékeny a szélre és a gumifelület túlmelegedésére, és ez tréfálhatta meg őt az irányváltásnál.