DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 4. szombat
F1

Horner: Mi nem is személyeskedtünk

Még a szabadedzések sem tudták elterelni a figyelmet Lewis Hamilton és Max Verstappen két héttel ezelőtti esetéről. Csütörtökön a pilóták, pénteken a csapatfőnökök csaptak sokadjára össze.

Új pálya, régi történet – ami a Copse-ban kezdődött, az a Hungaroringen, egy videókonferencián zárult le, legalábbis hivatalosan. Verstappen és Hamilton ütközése és annak minden velejárója (anyagi károk, „csak” 10 másodperces büntetés) akkora felháborodást váltott ki a Red Bullon belül, hogy egyenesen az ügy teljes felülvizsgálatát kérvényezték. Mint tegnap óta tudjuk, akciójuk sikertelenül zárult.

A versenyzőket tegnap alaposan kifaggatták a sajtótájékoztatókon a történtekről, és nem mondhatni, hogy bármelyikük álláspontja változott volna. A csapatfőnökök pénteki interjúiból – melyek a Formula.hu jelenlétében készültek – kiderült, a két vezető esetében tökéletesen ugyanez a helyzet. Tot Wolff nehezményezte ellenfeleik kommunikációját, mellyel veszélybe sodorták Hamilton jó hírnevét, és felvetették, hogy talán vissza kellene állítani a tiszteletet.

Christian Hornernek természetesen fogalma sincs arról, mégis mit ért az osztrák ez alatt, amikor ők semmi bántót nem mondtak. „Ez egyáltalán nem Lewis Hamilton személye elleni támadás volt” – jelentette ki határozottan a Red Bull-főnök. „Lewis Hamilton hétszeres világbajnok, minden, amit elért, önmagáért beszél. Ha bárki más lett volna a mezőnyből, ugyanez lett volna a hozzáállásunk az ügyhöz.”



Azt elismerte, amit már Hamilton is hangsúlyozott, hogy abban a helyzetben nem mindenki gondolkodott tisztán. „Nyilvánvalóan akkor elragadtak az érzelmek. A versenyzőnket kórházba kellett szállítani egy olyan baleset után, amit egy átlagember nem bírt volna ki. A költségplafon idején elvesztettünk egy teljes autót, ráadásul egy olyan miatt, ami még a stewardok szerint sem Max hibája volt. Nincs ebben semmi személyeskedés. De egy hétszeres világbajnok is követ el hibákat. Ez egyszerű tény” – hangoztatta ismét a csapat álláspontját Horner.

Papíron tehát pont került az ügy végére, noha a Red Bull valóban mindent megpróbált, hogy a felügyelők meggondolják magukat. Még tartalékosukat, Alex Albont is bevetették, bár Horner igyekezett tisztázni, hogy a brit-thai pilótát nem emiatt ültették autóba. „Ez a teszt már a nagydíj előtt terveben volt, mivel csak egy forgatási napot teljesítettünk, egy kétéves autóval. Ez egy mód arra, hogy fitten és versenyképes állapotban tartsuk a harmadik pilótánkat. Nem kifejezetten azért csináltuk, hogy újrajátszuk a történteket” – tagadta a vádakat a csapatfőnök.

Persze ha már Silverstone-ban voltak, némi modellezést nem hagyhattak ki. „Megkértük Alexet, hogy hasonló íveket autózzon, ezzel kiegészítve azokat a szimulációkat, amiket mi már elvégeztünk. Ezzel akartuk demonstrálni, hogy mi a kimenetele annak, ha azon az íven vezetsz, és hogy hol kellene lennie a fékezési pontnak. Lewis sebességét nem tudtuk elérni, de a körülményeket nagyon hasonlóak voltak. Ez csak egy hasznos adat volt számunkra” – tette hozzá Horner. Ugyan az FIA-nál nem értek sokat vele, talán a saját javukra még felhasználhatják.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: