A Brit Nagydíj hétvégéjén két brit pilótát is büntetéssel sújtottak, de ebből a vasárnapi incidens volt természetesen az, ami sokkal nagyobb port kavart. Először szombaton, George Russell részesült háromhelyes rajtbüntetésben a futamra, mivel a sportkvalifikáció első körében nekiment Carlos Sainz autójának.
Lewis Hamilton a futam során kapott plusz tíz másodpercet, mert az első körben nekicsattant Max Verstappen Red Bulljának, ami miatt a holland hatalmasat bukott, ám Hamilton autója csak kismértékben sérült, amit a piros zászlós leállítás alatt ki is javítottak. Külön fájó volt a Red Bull számára, hogy a brit a büntetése ellenére is megnyerte a versenyt.
Hill szerint példát szeretett volna statuálni Michael Masi a büntetésekkel. „Nekem jó ideje úgy tűnik, hogy Michael Masi versenyigazgató mindenképpen szeretné elérni, hogy amikor két autó összekoccan, vagy összeütközik egymással, akkor legalább az egyik felet mindenképpen hibásnak kell kihozni, hogy ez ne legyen megszokott magatartás” – mondta el véleményét Hill az F1 Nation podcastjében.
„Az lehet Michael végső célja ezzel, hogy a versenyzés kemény és szoros legyen, de ne történjenek ütközések. Időnként ez sajnos elkerülhetetlen, a pilóták kockázatot vállalnak, a balesetek pedig megtörténnek. Semmiképpen sem használhatják az autójukat fegyverként a pilóták, hogy ezzel akadályozzanak meg egy-egy előzést, de vajon hol lenne az ésszerű határ ebben?”
„Régebben voltak egészen extrém helyzetek is, emlékezzünk a híres suzukai esetre, amikor Ayrton Senna egészen rosszindulatú és szándékos manőverrel ütötte ki Alain Prostot az élről (1990-ben), nem is akarta bevenni a kanyart, csak annyit szeretett volna elérni, hogy Prost mindenképpen kiessen a versenyből és ezzel Senna világbajnok legyen.”
„Ez viszont nem sport, ez komoly hiba. El kellett jönnie ennek a pontnak, amikor valaki megpróbálja a fair nézőpontot is beépíteni ebbe a sportba, úgyhogy ha valaki belemegy a másikba, azt sürgősen meg kell fékezni” – tette hozzá Hill.