Történelmi rajtra került sor szombaton közép-európai idő szerint 17:30-kor Silverstone-ban: a Formula-1-ben először tartottak sprintkvalifikációt, 17 körös futamot, amely a vasárnapi verseny rajtrácsát határozta meg. Az esemény – a szezon során később rendezendő két másikkal együtt – kísérleti jelleggel került a programba, de az első három helyezettnek pontokat is osztottak 3-2-1 arányban.
A már a pénteken megtartott időmérőn Lewis Hamilton harcolta ki a pole-pozíciót Max Verstappen előtt, így a két bajnoki rivális – mint annyi más futamon idén – újból egymás mellől startolt.
Az egyik nagy ismeretlent a gumiválasztás jelentette, hiszen a futamot kiállás nélkül kellett teljesíteni. Az első sorból induló két versenyző, akárcsak a többség, közepes keveréket választott, a harmadik rajthelyre Valtteri Bottas, valamit hátrébb a két Alpine és Kimi Raikkönen lágy abroncsot választott.
Hamilton lassan mozdult el, így a start után Verstappen átvette a vezetést a hazai sztártól, aki a Mercedes kedvező végsebességéből fakadóan az egyenesekben nagyon közel került a Red Bullhoz, de visszavenni nem tudta a pozíciót. Hátrébb George Russell és Carlos Sainz, valamint a két Haas is összeért. A spanyol húzta a rövidebbet, pontszerző pozícióból a mezőny végére esett vissza, Nyikita Mazepin pedig megforgott. Fernando Alonso ugyanakkor szárnyalt a jobban tapadó lágyakon, hat pozíciót javítva az első kört már ötödikként fejezte be.
A harmadik körben Verstappen előnye már egy másodperc feletti volt Hamiltonhoz képest, ami fontos fegyvertény volt a győzelem szempontjából, hiszen a körök gyorsan peregtek. Három körrel később csapattársa, Sergio Perez vesztette el az irányítást nagy sebességnél a Chapel kanyarban, és bár a falat elkerülte, a 19. helyre esett vissza, ezzel nehéz helyzetbe hozva magát a vasárnapi futamra.
Az élmezőnyben lényegében a rajt után nem változtak a frontvonalak: az új formátum nagy nyertese Verstappen volt, aki hiába maradt alul az időmérőn, megszerezte a három bónuszpontot és ezzel együtt a vasárnapi pole-pozíciót. Hamilton ért célba másodikként, Bottas őrizte harmadik pozícióját – a lágy abroncsok kopása nem okozott problémát a finn számára.
Charles Leclerc megismételte negyedik pozícióját a sprintkvalifikáción. Hátrébb a nagyot rajtoló Alonsót előzték az ellenfelek: mindkét McLaren átlépte, Lando Norris lett az ötödik, Daniel Ricciardo a hatodik. A spanyol hetedik helyezésére így sem panaszkodhat, négy pozíciót javított az időmérős eredményhez képest.
A Sebastian Vettel mögött kilencedikként befutó George Russell két pozíciót veszített a starthoz képest, de így is a legjobb tíz közül indulhat vasárnap. Az első körben hátraeső Sainz végül a 11. helyig zárkózott fel, majdnem visszaérve az eredeti rajtpozíciójáig, Perez viszont a sprint hatalmas vesztese volt: miután sokáig a 18. helyen haladt, a csapat az utolsó körben kihívta a bokszba. Az időmérőn még negyedik leggyorsabb (törölt kör miatt ötödikként startoló) mexikóinak a mezőny végéről kell indulnia.
A sprintkvalifikáció eredménye:
Versenyző | Autó | Idő/hátrány | |
1 | Max Verstappen | RED BULL RACING HONDA | 25:38.426 |
2 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1.430 |
3 | Valtteri Bottas | MERCEDES | 7.502 |
4 | Charles Leclerc | FERRARI | 11.278 |
5 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 24.111 |
6 | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | 30.959 |
7 | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | 43.527 |
8 | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN MERCEDES | 44.439 |
9 | George Russell | WILLIAMS MERCEDES | 46.652 |
10 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 47.395 |
11 | Carlos Sainz | FERRARI | 47.798 |
12 | Pierre Gasly | ALPHATAURI HONDA | 48.763 |
13 | Kimi Räikkönen | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 50.677 |
14 | Lance Stroll | ASTON MARTIN MERCEDES | 52.179 |
15 | Antonio Giovinazzi | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 53.225 |
16 | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI HONDA | 53.567 |
17 | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | 55.162 |
18 | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | 68.213 |
19 | Nikita Mazepin | HAAS FERRARI | 77.648 |
20 | Sergio Perez | RED BULL RACING HONDA | DNF |