Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. május 25. szerda
F1

Ki a legnehezebb F1-es pilóta?

A pilóták súlya egy nagyon fontos tényező, azt viszont nehéz pontosan meghatározni, hogy az egyes versenyzők mennyit nyomnak a mérlegen. Egy újabb látványos grafikán rangsoroltuk a 2021-es mezőnyt.

A sportág technikai szabályzata tele van érdekességekkel, így az autók minimum súlya is ide tartozik. Az előző esztendőben ez 746 kilogramm volt, ami az idei évre 752 kilogrammra nőtt, ez pedig a gumik tömegének növekedésével, valamint a biztonsági szabályok módosításával indokolható.

Az autó és a pilóta súlya a teljesítmény szempontjából egyáltalán nem elhanyagolandó, korábban ráadásul jelentősen előnyben voltak az olyanok, akik könnyűek voltak, hiszen az FIA a kilencvenes évek közepe óta ír elő minimumsúlyt, az viszont gondot okozott, hogy a technikát a versenyzővel együtt mérlegelték.

2019-től már ez is megszűnt, onnantól kezdve pedig a pilóták is boldogabbak lehettek, hiszen ennek köszönhetően már nem kellett annyira szigorú diétát követniük, miután az akkor bevezetett szabály értelmében a versenyzők tömegét, az üléssel és a felszerelésükkel együtt 80 kilogrammos minimumban szabták meg, ha pedig valaki kevesebb lenne ennél, akkor ezt ballaszttal kompenzálják.

Erre szükség is van a Racingnews365 táblázata alapján, melyet még a jelenlegi szezon előtt tettek közzé. Ebben minden pilótához két fontos adatot rendeltek hozzá, a magasságát és a testsúlyát. Az általánosságként elmondható, hogy minél magasabb valaki, annál nehezebb is, ugyanakkor nem ez volt a döntő tényező a sorrend felállításakor, főként, hogy itt néhány embernél megborulna az elmélet.  

Nagyon fontos megjegyezni, hogy ezek elég relatív értékek, vagyis nem lehet mindent készpénznek venni. Az F1-es pilóták futam közben is súlyt veszítenek, így az adatok közzététele óta már lehetnek eltérések, ugyanakkor egy hozzávetőleges sorrend felállításához tökéletes alapot adtak. A sor elejére kerültek azok, akik a legtöbbet nyomják, majd innentől kezdve megyünk lefelé, azonos súly esetén pedig az döntött, hogy ki volt magasabb.



Így kerülhetett a lista élére az olasz Antonio Giovinazzi, aki abszolút a magasabbak közé tartozik, hiszen 185 centiméterrel rendelkezik, 75 kilogrammal pedig a legnehezebb a mezőnyben. A szintén ugyanilyen magas Nicholas Latifi már két kilóval könnyebbnek mondhatja magát, kettejükkel együtt pedig összesen nyolcan vannak, akik legalább 70 kilogrammot nyomnak a mérlegen, így a címvédő Lewis Hamilton is, aki a rangsor harmadik helyét foglalja el.

A többiek mindannyian ez alatt vannak, de közülük is ki lehet emelni, Yuki Tsunodát, aki az év elején borzasztóan könnyű volt a maga 54 kilogrammjával, igaz a 62 valamint 63 kilós Sebastian Vettelre és Sergio Perezre sem lehet ráfogni, hogy elhíztak volna. Hogy a magasság mennyire nem volt döntő tényező a súlyt tekintve, azt jól mutatja, hogy mekkora eltérések vannak azok között, akik minimum 180 centisek.

A grafikonon jól látszik, hogy jelenleg Esteban Ocon a legmagasabb, ő 186 centiméterrel büszkélkedhet, ennek ellenére mindössze 66 kilogrammal rendelkezik, míg George Russell, illetőleg a korábban már említett Giovinazzi és Latifi hiába csak egy centivel alacsonyabbak, mégis jelentős a különbség.

Fő az egészség:

A BMI, vagyis az úgynevezett testtömeg index kalkulátor egy igazán hasznos dolog, hiszen a magasságunk és a súlyunk megadásával könnyen kiszámolhatjuk, mi is lenne az ideális testsúly számunkra. Ez főként azért hasznos, mert az aktuális egészségi állapotunkról is információt kaphatunk ez által. Hogy megtudjuk, a pilóták mennyire vannak jó formában, kalkuláltunk egyet.

Az osztályozás szerint a 20,5 - 26,5 közötti értékek a normálisak, felette már túlsúlyról van szó, míg ez alatt, már soványnak számít az illető. A számítások alapján a legtöbben a normál kategóriába estek bele, így nem kell aggódniuk, ugyanakkor Vettel, Sainz, Ricciardo, Ocon és Russell épphogy ez alatt voltak, papíron tehát nekik jobban oda kellene figyelniük a testükre.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: