DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 22. kedd
F1

Leclerc: A versenytempónk ugyanolyan jó

Vegyes napot zárt az Osztrák Nagydíj péntekjén a Ferrari. Az első szabadedzésen a top 3-ban, a másodikon tízen kívül volt mindkét pilótájuk. Azonban a múlt héthez hasonlóan most sem aggódnak.

A múlt hétvégi Stájer Nagydíj – melyet ugyanitt, Spielbergben rendeztek – gyakorlatilag a vasárnapi versenyig felejthetően alakult a Ferrari számára. Charles Leclerc akkor csak a versenytempóban bízott, és nem is alaptalanul: a monacói a Pierre Gaslyval történt első körös koccanás után nagyszerű versenyzéssel a hetedik helyig kapaszkodott fel, és még a nap versenyzője is ő lett.

A pálya ugyanaz, az eredmény némileg szintén, és a várakozások is. Az első szabadedzésen meglepő módon a Ferrari-duó követte az élen záró Max Verstappent, a délutáni gyakorláson viszont már csak a 13. (Sainz) és 16. (Leclerc) hely lett az övék. Leclerc szerint egyáltalán nem a második edzésen látottakból kell kiindulni.

„Még sok munka kell ahhoz, hogy megértsük ezt a keveréket, hiszen először használjuk, és nem igazán tudjuk az optimális tartományban tartani” – utalt a monacói arra, hogy a Pirelli a C5-ös jelzésű, leglágyabb gumikeveréket hozta Ausztriába.



Leclerc, aki az első edzésen még a kamerának integetett, a másodikon pedig már a bukótérbe csúszott, még így is elégedett a péntekjével. „Dolgoznunk kell még rajta, de mindent összevetve jó napunk volt. A versenytempónk ugyanolyan erős, mint múlt héten. Az egykörös tempó, azzal még van egy kis munka. Még nincs meg az a kis lépés, ami előre lendítene minket, de holnapra remélhetőleg meglesz” – nyilatkozta a szabadedzések után.

Csapattársa, Carlos Sainz szerint sincs ok az aggodalomra. A spanyol ugyan nem érezte teljesen komfortosan magát az autóban, de optimista. „Hasonló beállításokkal mentünk, mint múlt héten, mégis, mintha egy teljesen más autóban ültem volna. Ez is azt mutatja, mennyire összetettek az F1-es versenyautók” – mondta a spanyol. „Egy kis változtatás a szárnyon, egy kis változás a körülményekben, és máris mintha nem ugyanaz az autó lenne.”

„A múlt hetihez hasonló képet látunk. Azt hiszem, az időmérőn, annak ellenére, hogy jók vagyunk a kanyarokban, mivel a kör 80%-a padlógázas, a nagy számok törvénye alapján egy kicsit hátrébb leszünk. Aztán jön a verseny, ahol már küzdeni kell a tapadásért. Remélhetőleg akkor az autónk is életre kel” – fogalmazta meg reményeit Sainz. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: