Bár a mezőny helyben maradt a múlt hétvégi Stájer Nagydíjat követően, az időjárás annyit változott azóta, hogy az önmagában elég lehet egy teljesen más képet mutató futamhoz. Péntek délben a pálya körüli levegő hőmérséklete nagyságrendileg 10, az aszfalt pedig közel 20 °C-ot hűlt: előbbi 17 °C-ot, utóbbi 31°C-ot mutatott az edzés kezdetén. A lehűléssel járó tapadáscsökkenés szembeötlő volt, Lance Stroll hatvan perc alatt kevés híján kétszer törte darabjaira az Aston Martinját, de Yuki Tsunoda is megúszott egy nagy balesetet.
A mezőny összetételét tekintve három változás is történt, az Alpine-nál Fernando Alonso helyett az F2-ben versenyző Guanyu Zhou, az Alfa Romeónál Antonio Givoinazzi helyett a Ferrari-nevelésű Callum Ilott, a Williamsnél pedig a már jól ismert Roy Nissany ülhetett be egy szabadedzés erejéig.
Az ismétlődő helyszín kapóra jött a Pirelli számára egy gumitesztre. Az olasz gyártó erre a hétvégére állt elő egy megerősített oldalfalú hátsó gumispecifikációval, amit a csapatok a pénteki edzések során bármikor kipróbálhatnak. Ha pozitív visszajelzéseket kapnak a csapatoktól, akkor a Brit Nagydíjtól kezdve ezek váltják a mostanáig használt változatot.
A hatvan perces felkészülés Max Verstappennek sikerült a legjobban, aki 1:05,143-as idővel zárt az élen, mögé azonban kisebb meglepetésre a Ferrari sorolt be Charles Leclerc, Carlos Sainz sorrendben. A vörösök hátránya három tizedmásodpercen belüli, amit valószínűleg a múlt hétvégihez képest alacsonyabb leszorítóerejű csomagnak is köszönhetnek. A Mercedes visszafogottan kezdte a hétvégét, Lewis Hamiltonék sokáig a tabella legalját foglalták el, csak a második fél órában kapcsoltak rá, és jöttek fel a negyedik, illetve hetedik pozícióba. Ismét ígéretes formát mutat az AlphaTauri, aminek mindkét autója fél másodpercen belül zárt Verstappenhez képest. Ki kell emelnünk Kimi Raikkönent is, aki a lenyűgöző hatodik időt autózta az Alfával.
Az első szabadedzés végeredménye: