A Formula-1 jelenlegi szabályai alapján a Q3-ba jutott versenyzőknek száraz időmérő és futam esetén ugyanazon a gumin kell rajtolniuk, amellyel a kvalifikáció második szakaszában a legjobb idejüket futották. Az élcsapatok éppen ezért gyakran játszanak arra, hogy a tempóelőnyüket kihasználva nem a leglágyabb, hanem az adott hétvégi közepes keveréken igyekeznek továbbjutni a Q2-ből, míg a középmezőny tagjainak erre a lemaradásuk és a kiélezett küzdelem miatt nem igazán van lehetőségük.
Mivel a hétvégi Osztrák Nagydíjon a múlt hetinél eggyel puhább, azaz a C3-C4-C5-ös gumik fognak az alakulatok rendelkezésére állni, ez még inkább kiütközhet – márpedig Fernando Alonso szerint ezzel lényegi hátrányt szenvednek a középcsapatok:
„Kihívás lesz egy kiállással megcsinálni a versenyt. Ha a C5-ös gumin rajtolsz, akkor talán még nehezebb lesz” – idézi a spanyolt a RaceFans.net szaklap. „A gyors autóknak megvan az a luxus, hogy elkerülhetik azt a gumit. Nekünk a középmezőnyben ez a luxus nem adatik meg. Ez a rossz ebben a szabályban. Próbáltak kitalálni egy szabályt, amelytől javulhat a show, de valójában ez a nagycsapatoknak válik előnyére.”
Az első spielbergi futamot kilencedikként záró Alonso egyébként nem számít nagy csodákra az Alpine-tól ezúttal sem: „Nem hiszem, hogy Ausztria a számunka legkedvezőbb helyszín. Sajnos két versenyünk is van itt, úgyhogy meg kell próbálnunk a kármentést a pontok tekintetében. Szerintem az első futamon ez elég jól sikerült, hiszen eggyel több pontot szereztünk, mint az AlphaTauri és kettővel kevesebbet, mint az Aston Martin. De a második verseny is kemény lesz, szerintem ez számunkra a határ.”