DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Hakkinen: Nincs válasza a Mercedesnek

A kétszeres F1-es világbajnok úgy látja, a Red Bull és a Honda mindent feltett az idei vb-hadjáratra, s egyelőre nem tudott reagálni erre az elmúlt hét évet uraló címvédő gárda.

Zsinórban negyedik győzelmét aratta a Stájer Nagydíjon a Red Bull, amely ennek révén vezeti a konstruktőri vb-tabellán, míg egyéniben Max Verstappen már 18 pontra elhúzott a címvédő Lewis Hamiltontól. Mika Hakkinen, aki 1998-ban és 1999-ben a Mercedes erőforrása által hajtott McLarenben szerzett világbajnoki címeket, az Unibet oldalán vezetett blogjában fejtette ki a véleményét arról, minek köszönhető a jelenlegi erősorrend a két élcsapat között:

Miközben a Mercedes a 2022-es autójuk fejlesztésére koncentrál, a Red Bull és a Honda azon döntése, hogy mindent beleadnak az idei projektbe, nagyon nagy előrelépést eredményezett a teljesítményükben. Pillanatnyilag úgy tűnik, a Mercedesnek nincs válasza erre, és mivel csupán négy nap van a Stájer és Osztrák Nagydíjak között, nem látom okát, hogy azt higgyük, hogy időben megoldást találnak.”

redbull-mercedes-dppi-stajergp-2



„Ahogy Max Verstappen kontrollálta a futamot és amilyen kényelmes győzelmet aratott Lewis Hamilton előtt, megmutatta, mennyire erőssé vált a Red Bull-Honda csomag idén. Úgy vélem, hihetetlen munkát végeztek, Max pedig kihasználja ezt. A Red Bull nyerte az utóbbi négy futamot, ami tényleg fantasztikus teljesítményt, és olyan kihívást jelentenek ezzel, amilyennel a Mercedes 2013 óta nem találkozott.”

„A koronavírus-járvány a csapatok áthozták az idei évre a tavalyi autóikat, főleg a karosszériát, így sokan azt várták, a Mercedes újra dominálni fog. Amit látunk, hogy a Red Bull és a Honda mindent feltett erre a szezonra. Új motorral álltak elő, valamint új aerodinamikai csomaggal, amellyel előnyt kovácsolnak az idei szabályváltozásokból. Ez a változtatás passzolt a Red Bull tervezési filozófiájához, és a Mercedes ellen dolgozott.”

„Ausztriában Lewis és csapattársa, Valtteri Bottas is azt mondta, hogy a Red Bullok körönként két tizeddel gyorsabbak, és jelentősen jobbak az egyenesekben, ami nagy előny egy ilyen rövid pályán. A versenyen Max ki tudott építeni egy előnyt az elején, és aztán kontroll alatt tartotta az összes stratégiai opciót. Annak idején szerettem az ilyen versenyeket, mert bár élvezetesek a kerék a kerék elleni harcok, jó érzés tudni, hogy te irányítasz és egy fantasztikus autó van alattad. Úgy tűnik, Max is igazán élvezi ezeket!” – fogalmazott Hakkinen, hozzátéve: a hétvégi Osztrák GP-n is hasonló eredményre számít, mint az első spielbergi futamon, s a Mercedesnek még a nyáron megoldást kell találnia, különben elúszhat számukra az újabb világbajnoki elsőség.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: