DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Hamilton: Nem fejlesztünk, pedig kellene

A Mercedes világbajnoka szerint a csapata egyértelmű lépéshátrányba került a Red Bullhoz képest, ezért szeretné, ha fejlesztenék az autót. Erre nem sok esélyt lát.

A 2021-es Formula-1-es szezon harmadához érve egyértelmű helyzet kezd kirajzolódni az élmezőnyben. A Red Bull az első néhány futamot követően határozott előnyt épített ki a hét éven át veretlen Mercedesszel szemben, így nyolc verseny után mindkét bajnoki tabellát az energiaitalos gárda vezeti. Az istálló fölénye a múlt hétvégi Stájer Nagydíjon volt a legszembetűnőbb, ahol Max Verstappen a szezon során először könnyed rajt-cél győzelmet szerzett, miközben Lewis Hamiltonnak egyetlen előzési kísérlete sem adódott vele szemben. A hétszeres világbajnok szerint nagy szüksége lenne fejlesztésekre, de a csapatának más elképzelései vannak. Ők a költségvetési korlátozást és a 2022-es szabályváltozásokat figyelembe véve állítólag teljesen leálltak az idei autó finomhangolásával.

E0ovSVyXEAQPOYX



„Nem fogom megkérdőjelezni a csapat logikáját és döntési folyamatait. Szeretnék fejlesztéseket, de nem hiszem, hogy egyetlen is folyamatban lenne. Néhány területen hátrányban vagyunk. A szezon elején szoros volt a helyzet, és most is izgalmasabb lenne, ha mi és a Red Bull is az akkori teljesítményszinten üzemelne. Jelentős lépést tettek előre, és keményen fogunk dolgozni, hogy erre választ adjunk, de az alapteljesítményünk adott” – fogalmazott a futam leintését követően.

Hamilton nem akarja megmondani, az idei vagy a jövő évi autóra érdemesebb koncentrálnia a Mercedesnek. „Nézzék, hihetetlenül intelligens, erős, lenyűgöző csapat dolgozik mögöttem, akik minden egyes ilyen döntésért felelnek. A költségplafont figyelembe véve kell ezzel egyensúlyozni. Természetesen szeretnénk fejlesztéseket látni, de nem hiszem, hogy erről jelenleg szó lenne.”

Hogy miben szeretne fejlődést látni, arról határozott elképzeléssel rendelkezik. „Egyenesbeli tempó. Túl nagynak tűnik a légellenállás, de nem is vagyunk valami erősek az egyenesben, így motorerő vagy szárny a kérdés. Lehet, hogy csak az egyik, de lehet, hogy a kettő együtt” – idézte a hétszeres világbajnok válaszát a PlanetF1.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: