Zsinórban negyedszer született Red Bull-győzelem Max Verstappen stájer sikere révén, amire 2013 óta nem volt példa a Formula-1-ben. Mostanra egyre egyértelműbbnek tűnik, hogy jelenleg az energiaitalosoké a legjobb autó, ennek köszönhetően pedig ők vezetik a konstruktőri tabellát, holland versenyzőjük pedig az egyénit, méghozzá immár 18 ponttal Lewis Hamilton előtt.
Az F1 sportigazgatója, Ross Brawn is úgy látja, hogy a Red Bullnál van a helyzeti előny, azt viszont nem meri kijelenteni, hogy mindez a padlólemezt érintő 2021-es módosításoknak köszönhető, amely sokak szerint a low-rake koncepciót követő Mercedest jobban sújt:
„Valaki azt kérdezte tőlem a verseny után, hogy úgy gondolom-e, hogy a szabályváltozások hátráltatják a Mercedest. Mire én azt feleltem, hogy ne feledjük, hogy már a tavalyi év végén is talán a Red Bullé volt a leggyorsabb autó. A szabályváltozások mindenkit érintettek – de hogy melyik csapatot mennyire, azt nehéz megítélni. A Red Bull kezdi tényleg bebizonyítani az uralmát” – írta Brawn szokásos verseny utáni, az F1.com-on vezetett blogjában.
A szakember arra is kitért, hogy a 2022-es új szabályok érkezése különösen megnehezítheti a Mercedes számára a fordítást – főleg úgy, hogy saját bevallásuk szerint már le is álltak az idei versenygép fejlesztésével:
„Nehéz ez az év a Mercedesnek a visszavágás szempontjából, hiszen erőteljesen koncentrálni kell a következő szezonra és az új szabályokra. Emellett a motoron pedig nem lehet változtatni semmit. Vajon fordítanak-e még némi erőforrást az idei autóra, feláldozva valamennyit a jövő éviből? Azt gyanítom, hogy nem, így viszont nehéz lendületbe hozni egy autót, amelyen már talán abbahagytad a munkát. Talán megpróbálják hatékonyabban versenyeztetni és még több teljesítményt kihozni belőle a beállításokkal, de nem hiszem, hogy nagy fejlesztéseket és változtatásokat fogunk már látni az autón. Meg kell próbálniuk még egy kis levet kipréselni a citromból anélkül, hogy túl sok erőforrást fordítanának rá, ami negatívan érinthetné a következő évet.”
„Úgy tűnik, a Red Bull kisebb légellenállású konfigurációval fut, ami előnyt jelent számukra az egyenesbeli tempót illetően” – hozott szóba még egy szempontot Brawn. „Nem tudom, hogy ez opció-e a Mercedes számára. Vajon optimálisan használnak mindent? Megkérdőjelezik-e a szimulációkat? Vajon egy új hátsó szárny fejlesztése esetleg egy olyan terület, amire érdemes némi erőforrást fordítani? Ez járhat a fejükben a nyári szünetig. Amint annak vége, mindenki a jövő évre fog koncentrálni. Meglátjuk, mi történik a következő három versenyen a szünet előtt.”