A finn tavaly megkötött szerződése mindössze a 2021-es szezon végéig szól, és mint az elmúlt évben, úgy idén sem ő a Mercedes-ülés egyetlen várományosa. Miután Esteban Ocont az Alpine három évre magához láncolta, George Russell lépett elő Bottas legnagyobb kihívójává.
A csapatfőnök, Toto Wolff már korábban azt kommunikálta, nem fognak sietni a döntéssel, akár még karácsonyig is elhúzhatják (később aztán mentegetőzött, hogy ezt csak viccnek szánta). Adnak még időt Bottasnak, aki az idei szezont döcögősen kezdte. Bár már hét futam eltelt, a finnek egyelőre a harmadik hely a legjobb eredménye, a világbajnoki tabellán pedig csak az ötödik helyet foglalja el, kevesebb, mint feleannyi ponttal, mint amennyit csapattársa, Lewis Hamilton gyűjtött eddig. Sergio Perez és Lando Norris is megelőzi őt.
Bottas, noha igyekszik nyugodtnak tűnni, olyannak, akit nem zavarnak a pilótakeringő pletykái, a múlt vasárnapi Francia Nagydíjon elveszítette a hidegvérét, és káromkodva fakadt ki a rádióban az egykiállásos taktika miatt, mely dobogós helyébe került. A korábbi Forma-1-es pilóta és Indy 500-győztes Juan Pablo Montoya szerint ez a frusztráció kevésbé lenne jelen, ha a finn végre tisztán látna a jövőjét illetően.
„Ha egyszerűen csak közölnék vele, hogy kész, vége, sokkal könnyebb lenne minden” – kezdte gondolatait Montoya. „Bármi is lesz a döntés, gyorsan kell meghozniuk, mert jelenleg nagyon rossz helyzetben van [Bottas].”
„Most se igent, se nemet nem mondanak neki, csak hogy végezd a munkád, és ha jól dolgozol, akkor talán tiéd az ülés” – folytatta. „Ez a létező legrosszabb szituáció, mert szeretnél a lehető leggyorsabb lenni, de hibázni sem akarsz. A teljesítménykényszer hétről hétre csak rosszabb lesz, és ha nem sikerül valami, a csapattal is megromlik a viszony.”
Montoya elmondta, mindegy, mire jut a Mercedes, csak jót tehetnek Bottasszal. „Akár megtartják, akár nem, már nem lesz nyomás alatt.” A kolumbiai szerint viszont a finn menesztése esetén egyetlen ember jöhet igazán szóba új pilótaként: „Russell, ez nyilvánvaló.”
A fiatal britnek már adódott lehetősége versenyen a világbajnok autót vezetni, amikor Lewis Hamilton tavaly a Szahíri Nagydíj előtt koronavírusos lett. Bár végül a győzelmet gumiproblémák miatt elvesztette (a csapat előbb rossz abroncsokat adott neki, később pedig lassú defektet kapott), teljesítményével így is lenyűgözte a világot. A Williamsből is rendre a maximumot hozza ki, a Francia Nagydíjon például még az egyik Ferrarit is maga mögött tartotta.
Montoya kíváncsi, mire menne egymással a hétszeres bajnok és Russell. „Lehet, hogy ugyanaz történne vele, mint Bottasszal; a szabadedzéseken gyors, aztán Lewis a futamon 20-30 másodpercet ad neki. Russell sikere azon múlik majd, hogy hogyan kezeli mindezt” – jósolta a kolumbiai.